Na HDD verplaatsen, doet niks het??

Status
Niet open voor verdere reacties.

takayna

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Hallo toen ik de harde schijf van de pc A naar pc B wou doen herkende pc B de HD niet..

Na een uur heb ik de HD terug naar de pc A gezet precies zoals die eerst erin was, goede slave (master) bios instellingen zijn het zelfde..

Als ik de pc aanzet draait de HD maar 5 seconden en erna gebeurd er niks
En krijg ik een error

Aub. Help mij, er staan belangrijke bestanden op!!!!

Hoi,

Ik zo even alle aansluitingen nakijken en als het om een ide hd gaat de voedingstekker goed om gezet?

Hallo dankje voor je reactie !

Ja idd een IDE HD. Wat bedoel je met de voedingsstekker? Hij past toch maar op 1 manier erin?

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Master aan het eind van de kabel en ook zo gejumperd, slave in het midden van de kabel en ook zo gejumperd?
Schijf wordt wel of niet gezien in de bios?

Hoe bedoel je en ook zo gejumpered? Ben niet zo handig erin..

Het plastic dingetje heb ik idd naar master en slave geprobeerd helaas niks geholpen maar niks gedaan met de kabel ofzo?

Hij ziet m niet in de bios :(

Hallo ik had net de hd gestart 1e x deze morgen en hij begint met spinnen en vervolgens een beep toon. En valt uit

Is het de enige IDE schijf?
Zo ja, zet 'm eens als slave in het midden van de kabel, het langere gedeelte naar/op het moederbord, jumper goed zetten, te vinden bij de schijffabrikant hoe of wat, staat ook op de schijf.

Ja het is de enigste HD, ik snap wel hoe je 'm op de MASTER of SLAVE moet zetten met het plastic dingetje wat in de achterkant van de HD (pinnetjes) moet vastklikken. ( : : : : : ) ( [:] : : : : ) is Master ( : [:] : : : ) is Slave.

test 1: Staat op slave, en de kabel met "SLAVE" erop (Ide) heb ik eraan gekoppeld. nog steeds gaat die aan en na 2 seconden een BEEEEEP. en stopt met draaien.

Test 2: Zonder IDE kabel opgestart ( wel met voeding ) draait wel eerste 5 seconden en zonder BEEP.

Heb verschillende IDE'S geprobeerd, maar werkt niet.

de BEEP komt overigens alleen voor deze ochtend gister had ik deze niet .

Een beep krijg je als er iets niet goed zit, alhoewel als een PC opstart je altijd 1 beep krijgt, maar nog meer is niet goed.
En als de schijf niet in de bios staat is er toch iets niet goed.

Nee,vandaar dat ik een topic open omdat er iets niet goed is.. ik snap niet wat, hij biept altijd als die opstart correct, maar nu een lange beep als ik de HD aansluit,

Hallo

"Test 2: Zonder IDE kabel opgestart ( wel met voeding ) draait wel eerste 5 seconden en zonder BEEP."

Een i.d.e. harddisk die voedingsspanning krijgt , dient te draaien , en te blijven draaien.

Zelfs zonder i.d.e. flatcable aangesloten.

Indien deze uitvalt (niet intialiseert) , is het logisch dat de p.c. error beeps geeft.

Het lijkt er dus sterk op , met deze omschrijving , dat de harddisk defekt is ...

Peter

Laatst bewerkt:
Beste peter bedankt voor je reactie

Hij draait wel de eerste 5 seconden en erna stopt die ermee?

Hoi,

Je hoeft niet steeds te quoten hoor wordt het topic niet zo lang en scheelt ruimte.

Indien de PC zonder die schijf ook niet wil opstarten..... want het is nu onduidelijk hoe of wat.

Komt de beeb uit de harde schijf zelf? dan is die ten dode opgeschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan