Na herinstaleren windows 2de partitie onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

berryherry

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
omdat mijn laptop (packardbell) sterk vervuilt was, heb ik windows opnieuw geinstaleerd via de recovery disk. ik had opmijn harde schijf een partitie van 39 gig en ééntje van ongeveer 10 mb. die van 10mb gebruik ik om excel bestandjes op te slaan.

Na het opnieuw instaleren zag ik mijn tweede partitietje niet meer terug, deze heb ik nu weer te voorschijn gehaald met partition magic maar hij is onleesbaar, (board blijft gewoon wit) wel geeft windows aan dat er voor 8mb opstaat, (in het linker verkennervakje). dat zijn mijn excel bestanden, maar ik kan ze niet benaderen.
terwijl deze bestandjes voor mij erg belangrijk zijn. heb daar ook geen backup van.

wie kan me helpen deze bestanden weer leesbaar te maken.

Ik heb dat ook een keer gehad... maar helaas... het is niet meer gelukt om die terug te krijgen. volgens mij is het onmogelijk...

Heb je wel na nieuwe windows install,het office pakket erop gezet...........

dan ben ik bang dat de recovery disk alles heeft verwijderd,maar dat kan ik van hieruit niet bepalen!
sorry maar dan ken ik je ook geen verdere tips meer geven..............sterkte

Is dat station NTFS geformatteerd? Als je dan pech heb, heb je geen rechten meer om dat bestand te openen. Er is echter nog geen man overboord, want er zijn zat (gratis) NTFS readers, die niet moeilijk doen met rechten:thumb:

Geplaatst door berryherry
waar kan ik zo'n reader vinden

Google ;)
Maar je kan zoeken op bijvoorbeeld 'knoppix'. Dat is een op linux gebaseerd 'besturingssysteem'. Dit is gratis te downlaoden en je moet dit op cd branden. Dan vanaf deze gebrande cdrom opstarten en je kan erbij. Er wordt geen extra besturingssyteem geïnstalleerd, het is 'tijdelijk' in je RAM geheugen. Succes!:thumb:

jaja: maar ik weet niet of iedereen zomaar 700 mb wil downloaden als het ook anders zou kunnen (kleiner dan:))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan