na herinstallatie 2 XP's ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

onbenul

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2006
Berichten
40
heb opnieuw XP (moeten ) installeren maar nu krijg ik bij het opstarten een zwart met witte letters scherm ( login menu ?) met de vraag welke Windows XP pro ik wil opstarten.
er blijken nu twee maal ( dezelfde ?) een XP installatie te zijn.
alsof het een multi boot configuratie is geworden.

en dat terwijl ik tijdens de opnieuwe installatie voor de optie 'XP opnieuw installeren' heb gekozen.

hoe krijg ik de tweede, oude xp verwijderd ?
zodat de pc gewoon met de nieuwe verse installatie opstart ? :eek:
 
Ge hebt mogelijk de tweede in een andere map geïnstalleerd, normaal is dat C:/windows.
Kijk of die tweede in een andere map staat en verwijder die dan volledig.
Ga nadien naar Start-uitvoeren en typ msconfig in en neem dan het tablad boot.ini en daar kan je dan die tweede verwijderen zodat ge die keuze niet meer krijgt.

succes
 
bedankt jean

eerst de foute verwijderen : hoe ?

rest lijkt me met jouw uitleg duidelijk.

merci bookoep
 
Als je niet weet welke dan maak een screenshot ervan dan kan ik zelf zien welke het is.
Normaal is het de tweede.
 
beste jean

je schreef oa
jean42 zei:
..Kijk of die tweede in een andere map staat en verwijder die dan volledig.
Ga nadien naar Start-uitvoeren en typ msconfig in en neem dan het tablad boot.ini en daar kan je dan die tweede verwijderen zodat ge die keuze niet meer krijgt...

mijn wedervraag was

..hoe ? ...

gewoon op de d-schijf deleten ?

ik kan overigens in mijn XP pro SP2 versie het tabblad boot.ini niet vinden op de door jou beschreven manier
:shocked: :shocked:

salut
 
onbedoelde dual boot

boot.ini vind je door eerst naar Start te gaan (linksonder) dan kiezen voor Uitvoeren en vervolgens in het vakje Openen intypen: msconfig

dan opent een schermpje waar je allerlei opstartfuncties kunt regelen. Dit schermpje heeft verschillende tabbladen waaronder eentje met Boot.ini

Klik op de tab Boot.ini en je vindt iets als:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
[/I]

Dit zijn de gegevens voor de (Multi)boot

Er is ook een knop "Alle opstartpaden controleren". Druk hier op en Windows komt met een melding, dat er meer versies kunnen starten dan er op je systeem staan. Dat mag niet en Windows vraagt of 'ie dit moet corrigeren.
Verder moet je het maar uitzoeken denk ik.
Succes
Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan