na herinstallatie XP home edition doet pc niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hsnelting

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Ik had het probleem dat de pc vanzelf uitging na enige tijd.
Besloten xp opnieuw te installeren.
Tot aan de fase installeren ging alles goed, daarna melding installatie duurt 39 minuten, en bij melding 34 min, ging de pc uit.
Na diverse pogingen is het vanmorgen wel gelukt xp opnieuw te installeren, ik kreeg de melding gereed, daana werd het beeldscherm zwart, de pc bleef aan maar ik kon er niets mee doen.
Inmiddels heb ik de pc diverse keren uitgezet en weer aangezet met de aan uitknop, maar het effect blijft hetzelfde.
De pc gaat aan en blijft aan maar er gebeurd niets, geen beeld.

harde schijf zit goed in je pc?
alle onderdelen zitten goed vast?

legale of illegal versie van xp?

Waarom een herinstallatie?

Grt

Rens

alle onderdelen zitten goed rens, het is een orginele versie van xp, en herinstalleren omdat ik op geen andere manier mijn pc weer normaal kreeg.
Bij systeemherstel ging de pc uit zonder weer op te starten.
Diverse keren geprobeert maar niet gelukt.
Dus dan maar opnieuw installeren dacht ik

alle onderdelen zitten goed rens, het is een orginele versie van xp, en herinstalleren omdat ik op geen andere manier mijn pc weer normaal kreeg.
Bij systeemherstel ging de pc uit zonder weer op te starten.
Diverse keren geprobeert maar niet gelukt.
Dus dan maar opnieuw installeren dacht ik

Wat was ermee aan de hand dan dat je systeem herstel wilde uitvoeren?

Miss kunnen we daar de oorzaak vandaan halen.

Grt

Rens

De pc ging steeds na enige tijd uit, maar was nog wel te gebruiken.
Bij systeemherstel ging die ook uit, dus daar kon ik niets meer.
De enigste oorzaak die misschien dit als gevolg heeft is gelegen in het feit dat helpdesk van mijn all in one printer heb gevraagd hoe het kan dat mijn diverse pc's wel contact krijgen met de printer, maar de printer niet met de pc's.
Ik krijg een scan niet naar het bureaublad van welke pc dan ook.
Vervolgens is de configuratie van de printer opnieuw gedaan, maar heeft niet tot resultaat geleid.
Ik betwijfel of dit de oorzaak is, maar hoe dan ook , ik kan op dit moment niets met de pc.
Hij gaat aan maar doet niets, geen beeld en dat lgt niiet aan het beeldscherm.

koeling

mischien licht het aan de koeling.
want met dit warme weer,lopen niet alle computers zo vlekkenloos.:o
het kan zijn dat hij te warm wordt en dat de koeling het niet goed doet/niet goed vast zit.
probeer dat eens.
:rolleyes:Daniel518:rolleyes:

bedankt voor je antwoord daniel,
Dat had ik zelf ook al bedacht.
De koeling is nog niet zo lang geleden vervangen.
Maar het kan zijn, en dat vermoeden heb ik net als jij dat, dat eigenlijk het oorspronkelijke probleem is geweest.
Aan de andere kant leest de pc wel een schijf als je hem er in stopt.

Hoe vervang je trouwens een koeling, ik hen nog een pc staan waarvan ook de koeling is vervangen maar nu waarschijnlijk het moederbord stuk is.
Waar moet ik op letten.
Het is het proberen waard, tenzij iemand anders nog een idee heeft.
Ik hou jullie op de hoogte.

:rolleyes:

je hoeft de koeling niet te veranderen.
je kunt in de winkel speciale fens kopen voor je laptop.
die klik je onder vast aan je laptop.
dan hoef je niet veel uit te geven aan nieuwe koeling in voor je pc.
;)

WIST IK NIET WEL HANDIG OM TE WETEN, MAAR HET GAAT NIET OM MIJN LABTOP, MAAR OM DE PC,

GROET,

hANS

koeling

pc?.....ow...dacht laptop.
maar zoon fan kun je ook voor de pc krijgen.
maar dan een eurotje duurder denk ik.
deze is voor een laptop
mischien kun je die ergens anders dus voor een pc krijgen

leuk ding Daniel, prijs valt mee, vraag me alleen af hoe het werkt.
Hij koelt alleen de behuizing van buitenaf zo te zien, lijkt mij eerlijk gezegd niet effectief.

Misschien is inderdaad de koeling oorspronkelijk het probleem geweest, maar nu zit ik in een andere situatie, de pc geeft geen signaal meer naar de monitor, aan de monitor ligt het niet.

Pc ging diverse keren uit na een tijdje als die normaal werkte (zou overbelasting kunnen zijn door tw warm lopen) daarna heb ik windows xp opnieuw geinstalleerd, kreeg de melding gereed, pc ging uit, dat is normaal, dan start die opnieuw op om alles te laten werken, maar hij starte niet meer op.

En nu start die helemaal niet meer op.
Hij gaat wel aan, voel ook dat de harde schijf draaid, maar doet dan niets meer.

leuk ding Daniel, prijs valt mee, vraag me alleen af hoe het werkt.
Hij koelt alleen de behuizing van buitenaf zo te zien, lijkt mij eerlijk gezegd niet effectief.

Misschien is inderdaad de koeling oorspronkelijk het probleem geweest, maar nu zit ik in een andere situatie, de pc geeft geen signaal meer naar de monitor, aan de monitor ligt het niet.

Pc ging diverse keren uit na een tijdje als die normaal werkte (zou overbelasting kunnen zijn door tw warm lopen) daarna heb ik windows xp opnieuw geinstalleerd, kreeg de melding gereed, pc ging uit, dat is normaal, dan start die opnieuw op om alles te laten werken, maar hij starte niet meer op.

En nu start die helemaal niet meer op.
Hij gaat wel aan, voel ook dat de harde schijf draait, maar doet dan niets meer.

lol

nee.
ik heb hem zelf ook.
het hielp erg goed.
er zitten drie fens op.
1 van die fans gaat door de behuizing heen(bedoel door die strepen).
het helpt erg goed.
dat ding is goedkoop en werkt goed,ik kreeg de keuze voor die of er nieuwe fans in laten zetten.
ik had er toen nieuwe fans in laten zetten maar dat hielp niet goed.
daarna koos ik voor dit model.
en die werkte dus echt goed.
het probleem was helemaal opgelost.;)

oke Daniel, ik heb het opgeslagen voor als ik het nodig heb, of iemand anders.
Het probleem van de pc is daarmee echter niet opgelost.

grt,

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan