Na herinstalleren XP: computer start vanzelf op na een paar minuten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

njegbers

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
In vervolg op mijn iets eerdere post: na opnieuw installeren van XP blijft de computer ook niet meer UIT.
Hij start vanzelf op na een paar minuten.
Hoe krijg ik dat weer goed?
Ik trek er nu even de stekker uit.

Kijk eens bij apparaatbeheer / netwerkadapter /energiebeheer of er ingesteld staat: "Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen". Dit geldt ook als je een bluetooth muis hebt.

Ik zie dat je xp opnieuw hebt geinstalleerd.
Daarom dit advies:

Installeer chipset(moederbord) drivers ; start pc opnieuw op ; installeer video drivers ; start pc opnieuw op

Ik kan je hierbij helpen om te vinden waar deze drivers te vinden.

Maar daarvoor moet ik eerst wat van je pc weten, doe dit:
Download + installeer + open PC Wizard en vertel me exact wat er bij chipset en videokaart staat.

Ik denk dat we hiermee het probleem uiteindleijk wel oplossen:thumb:

(na installeren van videokaart drivers lost het ook het probleem van je vorige bericht op)

Laatst bewerkt:
Opgelost!

De tip van Bern@rd kende ik niet, prettig om te weten maar daar lag het toch niet aan.
De tip van Hollanheld vond ik een beetje raar: wat hebben je graphic drivers nou te maken met je energiebeheer?
Nou, alles, kennelijk. Ik heb de grafische drivers geïnstalleerd, en alle problemen benne weg. Nou ja, op dit moment moet ik de computer nog even uitzetten en kijken of-tie uitblijft.

Ik had het schijfje met grafische drivers al eens opgestart, maar afgebroken na een waarschuwing van XP, dat die drivers vast niet goed waren, en toen heb ik aangenomen dat ik een heel verkeerd schijfje te pakken had.
Volgens mijn zoon keurt XP heel vaak nieuwe drivers af, met een optie "Tóch doorgaan". !??:mad:

Thanx friends!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan