na heropenen van een formulier record vergendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twomax

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2015
Beste mensen kan iemand me helpen met het volgende:

In access 2003 heb ik een formulier en nu wil ik als ik in het formulier geweest ben en een nieuwe record heb gemaakt dit vergrendeld wordt als ik de volgende keer het formulier opend

Verder dacht ik de oplossing te hebben voor:

Als ik in het record meerdere velden heb waarvan er drie zijn waar minimaal 1 moet ingevuld worden hoe kan ik de gebruiker dan dwingen min 1 in te vullen.
de velden waarvan minimaal 1 moet zijn in gevuld is zone, plaats, geen zone overigens zijn dit velden die als keuzelijst met invoervlak staan.
Overigens wil ik dat de gebruiker een bericht ervan krijgt op het scherm indien mogelijk.

Heel graag een uitgebreid antwoord daar ik nog vrij nieuw ben in dit gebeuren.

Bij voorbaat dank

Code:
If IsNull([zone]) Then
   If IsNull([lokatie]) Then
     If IsNull([geen_zone]) Then
MsgBox "U moet zone of lokatie of geen zone invullen ."
DoCmd.GoToControl "zone"

End If
    End If

End If
deze code dacht ik dat wel zou werken om ervoor te zorgen dat minimaal een veld ingevuld te krijgen liefste had ik dat maar één van de drie wordt ingevuld en dat bij het afsluiten dan wel een nieuw record maken de andere vergrendeld dat deze daarna niet meer te bewerken is.`

vergrendelen werkt met code:
Code:
Private Sub Form_Current()
If Not Me.Id = vbNullString Then
            Me.AllowEdits = False
    Else
        Me.AllowEdits = True
    End If
End Sub
dus een ding is al opgelost nu alleen nog de verplichte velden voor het afsluiten en voor het vergrendelen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt nu al in een paar berichten veel code gezet, maar de CODE knop blijkbaar nog niet gevonden :). Zou je die knop wél willen gebruiken als je code plaatst? Ofwel door de knop ( # ) te gebruiken (krijg je als je via <Ga geavanceerd> berichten maakt) ofwel door de code tags er zelf omheen te zetten (vind ik een stuk sneller). Je typt dan (zonder spaties, maar anders zie je de codetags niet) [ code ] vóór de code, en [ /code ] ná. En dan is je code netjes opgemaakt.

kun je het mss eens anders uitleggen want begrijp even niet wat er nu staat :(

Had graag een bericht dat tevoorschijn komt als op een van de drie velden niks wordt neergezet danwel als er in twee of drie velden iets gezet wordt deze ook bericht geeft dat er maar één van de drie gebruikt mag worden. Overingens zijn het drie velden met keuze lijst invoer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan