Na herstelactie gaan alle bestanden naar andere partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaas444

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Ik heb m'n pc gereset vanwege virus crash o.d
En nu gaan al m'n bestanden die ik download naar: Lokaal station (J:) waar ik maar 4,64GB heb wat erg weinig is.

hiervoor stond alles nog op: Lokaal station (C:) Waar ik 144GB heb.
Hoe kan ik er voor zorgen dat alles naar Lokaal station (C:) Gaat?

Ik heb nog maar 55,8MB over op mn Lokaal Station J !!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
probeer het volgende:
StandaardLocatieInternetExplorerVeranderen/Instellen

Klik start>uitvoeren (zoeken Win7)>typ
regedit
enter en ga naar de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer

Verander in het rechtervenster het path van de subsleutel [Download Directory]
Voorbeeld: E:\Internet\Downloads
In jouw geval dus C:\Downloads (zorg dat je die map, als hij niet bestaat, aanmaakt!

Staat deze sleutel hier niet maak 'm dan aan door in het linkervenster op Internet Explorer te rechtsklikken>nieuw>tekenreekswaarde en geef 'm de naam Download Directory
Daarna rechtsklik>aanpassen en bij waardegegevens het path invullen zoals in het voorbeeld aangegeven.
Sluit het register af en herstart de pc.

Hey,

de titel is van dit forum is verandert maar nu klopt het niet meer, ik kan bijvoorbeeld de downloadlocatie van mijn bestanden wel opslaan op mijn station :C maar als ik het programma installeer komt hij alsnog op mijn station :J

( dus als ik iets van internet download dan komt bijv het .exe bestand wel in station :C maar als ik bijv dat .exe bestand uitvoer komt het programma uiteindelijk bij station :J)

trouwens mik zjegger:
als ik naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer ga, dan staat onder ''gegevens'' bij ''Download Directory'' C:\

Laatst bewerkt:
Je zegt dat "wanneer je instaleert" het alsnog op J terechtkomt , maar is het niet zo
dat zogauw je een instal doet je een schermpje krijgt waar je zelf kan aangeven waar
je je bestanden wil instaleren ???
Je kan desnoods nog een aparte map aanmaken waarin je het een en ander deponeert .

In IE kan je trouwens aangeven waar je je downloads wil opslaan .
In FF trouwens ook .

Ikzelf bijv: heb een aparte HD waarop ik alles download en met alles bedoel ik ook alles
spotnet ,grabit , you tube , torrents enz enz , uiteindelijk kan je in elk downloadprogje
aangeven wat de bestemming moet zijn voor hetgeen je download .
Ook handig voor de virusscanner ....

Je zegt dat "wanneer je instaleert" het alsnog op J terechtkomt , maar is het niet zo
dat zogauw je een instal doet je een schermpje krijgt waar je zelf kan aangeven waar
je je bestanden wil instaleren ???
Je kan desnoods nog een aparte map aanmaken waarin je het een en ander deponeert .

Pc paar dagen geleden gecrasht ofzo en daarna werkte hij weer, (voor crash ging hij ookal op :J opslaan) maar toen was mijn virusscanner weg en toen wou ik die dus opnieuw installeren maar toen was ik bang dat mn :J station weer vol raakte, maar toen dacht ik ook wat jij zei: dat je dus tijdens de installatie kon kiezen waar je het plaatste, maar die kwam dus niet ..
dus installatie klaar: zat ie op station :J

Wellicht is het een optie om FF te installeren , nooit geen problemen mee gehad .

Zoals Mik al zei "firefox" met firefox heb je namelijk onder extra's / opties enzovoort
de mogelijkheid om je download locatie te selecteren , vanaf die locatie , kan je dan
weer installeren naar een locatie die jij zelf invult .

Extra's , opties , tabblad algemeen voor het geval je met firefox aan de slag gaat .

succes .

Zoals Mik al zei "firefox" met firefox heb je namelijk onder extra's / opties enzovoort
de mogelijkheid om je download locatie te selecteren , vanaf die locatie , kan je dan
weer installeren naar een locatie die jij zelf invult .

Extra's , opties , tabblad algemeen voor het geval je met firefox aan de slag gaat .

succes .

zoals ik al zei: als ik iets download (bv met google chrome) dan komt het bestand gwn in :C schijf, als ik het dan installeer komt het dan uiteindelijk bij de :J schijf, dus heeft niet met internet browser te maken (dus kan iemand de titel terugzetten want nu klopt het niet :S )

Je hebt wss in het verleden de locaties van sommige systeemmappen veranderd naar J: en daarna weer ongedaan gemaakt.
Met de reset die je hebt gedaan is die situatie nu weer teruggezet?
Lees onderstaande site eens door en kijk of dat bij jou het geval is.
http://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

En nu gaan al m'n bestanden die ik download naar: Lokaal station J: waar ik maar 4,64GB heb wat erg weinig is.
Dit is iets anders als wat je hieronder beweert.
zoals ik al zei: als ik iets download (bv met google chrome) dan komt het bestand gwn in :C schijf, als ik het dan installeer komt het dan uiteindelijk bij de J: schijf, dus heeft niet met internet browser te maken (dus kan iemand de titel terugzetten want nu klopt het niet :S )

Laatst bewerkt:
Duhh ...dus als je iets download van het I.N. dan komt het terecht op een locatie op de C schijf ?

Welke locatie ?
Je noemt google grom << daar kan je de downloadlocatie toch instellen ??

En als je dat progje installeert dan gaat het hele gedoe naar de J: schijf ?
Maar bij de instal van zón progje zit er wel degelijk een keuze ingebouwd die jou laat bepalen
waar je je software deponeert , ik weet niet beter als dat dat immer en altijd c: program files is.
En meestal maakt dat progje een aparte map aan waar de sjeu in terecht komt .

Dus vaas waar zit nu je probleem ?????? behalve dan de titel van dit topic ...

Dat al m'n bestanden naar Lokaal station J gaat. en op dat station heb ik maar minder dan 100mb ofzo. door die stomme updates. Duss mn station geheugen raakt langzaam op.

Je zei:

zoals ik al zei: als ik iets download (bv met google chrome) dan komt het bestand gwn in :C schijf, als ik het dan installeer komt het dan uiteindelijk bij de :J schijf, dus heeft niet met internet browser te maken (dus kan iemand de titel terugzetten want nu klopt het niet :S )

Daaruit maak ik op dat je downloads ergens op een locatie van je C: schijf terechtkomt !

Vervolgens beweer je dat als je installeert het progje op de J:schijf terechtkomt , wel daar zit dus mijn sores
want zowat elk progje dat je installeert gaat er van uit dat je maar een schijf hebt en wel de C: schijf .

Zie mijn voorbeeld middels een voorbeeldje :

printscreen 2.JPG

Duidelijker kan ik niet zijn lijkt mij >>
Je kan dus zelf bepalen waar je je software installeert .

Ik heb trouwens nu onder de 10MB telkens :l soms geeft ie aan dat ik 0MB heb als ik een filmpje aan het kijken ben ofzo (zonder geluid)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan