na het instaleren van openoffice

Status
Niet open voor verdere reacties.

rose01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Goedemiddag,
In het begin had ik het niet meteen in de gaten maar na het via Seniorweb installeren van Openoffice moet ik elke keer als de computer aangezet wordt windows firewall opnieuw installeren.
Heeft dit met het downloaden van Openoffice te maken ?
Wij hebben ��n computer met twee verschillende accounts in huis, wat mij nog zeer verbaasde was dat na het installeren van Openoffice al mijn priv� brieven in Microsoft Works automatisch in het andere acccount zichtbaar zijn. {?}
Na ze in de tweede account te hebben weggehaald {ben beheerder} verdwijnen ze ook bij mij......
Ik weet niet of dit met Openoffice te maken heeft maar het is wel heel toevallig, ik zal heel blij zijn als u mij van dit probleem kunt afhelpen.

Vriendelijk groet,

Rose Claridge

openoffice

daar ben ik weer, ik weet niet zeker of mijn vraag goed is doorgekomen, na het verzenden las ik dat ik mij opnieuw moest inloggen ????

Dat klinkt niet goed. Het niet meer goed functioneren van de firewall (moet u hem alleen opnieuw inschakelen of echt opnieuw installeren?) kan niets te maken met OpenOffice.org (en mag er ook niets mee te maken hebben, programma's die zulke dingen doen zijn kwaadaardig). Ik heb al heel wat versies van OOo geïnstalleerd en nooit dit soort problemen gehad - dit is de eerste keer dat ik van dit probleem hoor.
Hebt u ongeveer tegelijk met OpenOffice.org nog andere programma's geïnstalleerd? Misschien heeft uw computer een virus o.i.d. opgelopen.

betreft firewall

Hallo Floris,

Dank je wel voor je antwoord, als je met zoveel ervaring dit nooit heb meegemaakt weet ik nu zeker dat het niet aan openoffice ligt, dan is er zeer zeker iets anders aan de hand en moet dat nagekeken worden. Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat ik steeds een e-mail krijg van iemand uit mijn contactpersonen lijst {met vervelende verkoop berichten, waarvan mijn contact persoon niets van weet.}
Heb je misschien ook een antwoord op mijn tweede vraag, of weet je waar ik die informatie kan vinden ?
Er zijn twee privee accounts op deze computer en het gaat om de meegeleverde Microsoft Works. Als ik nu een brief in m.s. works schrijf wordt het niet alleen in mijn account opgeslagen maar ook in die van de ander. Als ik het in de ander account verwijder, verdwijnt het ook bij mij. Op zo'n manier kan ik niets bewaren.

Hoop dat je mij in de goede richting kunt wijzen,

gr. Rose

Die e-mails klinken heel verdacht. Zaten daar attachments bij? Welk mailprogramma gebruikt u? Ooit waarschuwingen gehad van de antivirus? Het is duidelijk dat het mailadres van uw relatie door spammers wordt gebruikt, ik zou de mails die van dat adres komen niet meer binnen laten komen (spamfilter) en hem vragen een ander adres te gaan gebruiken.
Het zou kunnen dat het downloadbestand van OOo met een virus besmet is geraakt, maar als het van seniorenweb komt, zou dat niet mogen.
Ik vermoed (maar ben op dat terrein een echte leek) dat de gebruikersaccounts op een of andere manier beschadigd zijn, of misschien is er iets met het Windowsregister. Zet de privégegevens van beide accounts eens in een map buiten de accounts om, dus maak bijvoorbeeld een map C:\tijdelijk en kopieer de gegevens uit beide accounts daarheen. Daarna die accounts goed opschonen en eventueel verwijderen en opnieuw aanmaken. Misschien is het een goed idee Systeemherstel uit te voeren tot de laatste beschikbare datum voor het installeren van OOo.

na het installeren van openoffice

Hello Floris,

Hartelijk dank voor je antwoord, ja er zitten inderdaad attachments bij. Ik heb het alleen de allereerste keer opengemaakt {was walgelijk verkoop} daarna heb ik het elke keer verwijderd.
Ik heb nooit een waarschuwing van de antivirus gehad, heb wel met Hotmail contact geprobeerd te krijgen maar zij verwezen mij naar een Hotmail forum waar ik niet zo veel aan had, er zijn daar 100' den pagina's en wist ik niet waar ik het moest zoeken. Pas later kreeg ik nog een mailtje van ze waarin zij mij vertelden dat er veel klachten binnen waren gekomen en verwezen mij met een wel heel ingewikkeld verhaal naar Microsoft.
Ik heb de persoon wiens e-mail adres wordt misbuikt op de hoogte gesteld van wat er aan de hand is maar hij gaat er niets aan doen {?} ook meteen uit mijn contacten verwijderd. Ook heb ik mijn Hotmail wachtwoord veranderd en sindsdien heb ik die rare mailtjes niet meer gekregen.
Ik moet nog steeds de firewall opnieuw installeren, daarna doe ik meteen een quick scan waarbij er altijd een heleboel cookies verwijderd worden, pas dan voel ik me veilig genoeg om het internet te gebruiken.
Dit probleem heeft zich echt alleen voorgedaan na het installeren van openoffice, maar het kan natuurlijk ook toeval zijn.
Ik ga strakjes een systeemherstel doen en laat je tzt weten hoe het verder is gegaan.

Dank je voor je hulp,

groetjes, Rose

Probeer eens HijackThis, tegenwoordig van TrendMicro, daarmee kun je een system scan uitvoeren, dat levert soms verrassende resultaten op. Eventueel OOo de-installeren en kijken of de firewall daarna weer normaal functioneert. Daarna opnieuw installeren en kijken wat er dan gebeurt. Overigens is het misschien beter direct vanaf www.openoffice.org te downloaden. Op een ander deelforum van helpmij kun je waarschijnlijk meer hulp krijgen over problemen met antivirus en firewalls.

na het installeren van open office

Hello Floris,

Sorry voor de late reactie maar daar ben ik weer. Ik heb openoffice er helemaal van afgehaald en wil het er ook niet meer opzetten.
Heb inderdaad geprobeerd een herstelpunt te maken maar gek genoeg werkt het op geen enkel datum...al ga ik maanden terug.
Ik denk dat ik het toch naar de winkel moet brengen en kijken wat zij er van maken.
Heel hartelijk bedankt voor het meedenken :) groetjes, Rose

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan