• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na het opslaan van Excel Sheet worden formules vervangen door N/A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louieh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Excel Experts,

Ik heb een planningsheet waarin een paar formules staan. Waarneer de sheet wordt opgeslagen gebeurt het regelmatig dat de formules worden vervangen met de waarde N/A, maar de uitkomsten wel worden getoond. Hierdoor is de sheet niet meer werkbaar en moet er een backup worden teruggeplaatst. Ik kan dit probleem helaas niet reproduceren. Hebben jullie tips omdit probleem op te lossen?

Ik heb de sheets meegestuurd.
02. planning Goed.xls --> backup file
02. planning FOUT.xls --> file na het opslaan. fouten in de kolom J en Q

Ik gebruik Excel 2007 en 2003.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Uit help:
WERKDAG(begindatum;aantal_dagen;vakantiedagen)

Belangrijk Datums moeten worden ingevoerd met de functie Datum of het resultaat zijn van andere formules of functies. Gebruik bijvoorbeeld DATUM(2008,5,23) voor 23 mei 2008. Er kunnen problemen optreden als datums als tekst worden ingevoerd.
Je voert je datum niet zo in in kolom H. Waarom laat je =WERKDAG niet achterwege? Wijzig de formules in iets als:
Code:
=ALS(WEEKDAG(h3-1);2)=6;h3-2;ALS(WEEKDAG(h3-1);2)=7;h3-3;h3-1))

Rob,

Bedankt voor je reactie, ivm afwezigheid kan ik nu pas reageren. Ik ga kijken of je voorgedragen oplossing voor mij zal werken.

Met vriendelijke groet.

Louieh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan