Na het opstarten meteen naar de BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvano08

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Hallo helpers,

ik had, na een eeuwigheid weg te zijn geweest, weer even een vraagje: hoe kan het dat mijn computer telkens meteen na het opstarten de BIOS ingaat waar ik dan de CPU frequentie moet aangeven, alvorens hij Windows normaal opstart. Telkens weer.

Daarnaast geeft hij na het opstarten aan dat het proces kdbsync.exe niet meer werkt en zijn de datum en de tijd totaal ontregelt.

Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Alvast bedankt.

Silvano.

Hoi,

Zou om te beginnen je batterij op het moederbord vervangen denk zo dat deze leeg is.

Ik zal dan binnenkort maar even kijken of we hier nog passende batterijen hebben. Ik laat wel weten of we een goed resultaat hebben.

De batterij v/h moederbord is inmiddels vervangen, en het probleem blijft zich voordoen: soms start de pc wel op, maar moet je eerst verplicht in de BIOS de CPU-snelheid aangeven. Daarnaast zijn werkelijk altijd de tijd én de datum ontregeld, nadat je na de bios hebt opgestart. En heel soms blijft hij bij het eerste schermpje, waarin je zeg maar het logo van de fabrikant van de PC een halve seconde hoort te zien, hangen...

Heel vreemd allemaal, maar de PC is inmiddels al zo'n 10 jaar oud. Ook heb ik alvast een nieuwe laptop aangeschaft, want dat was sowieso onvermijdelijk. Toch ben ik benieuwd wat er nou met deze PC aan de hand zou kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan