na het opstarten sluit de computer zichzelf af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
hallo allemaal.

ik zit ff bij een vriend van me, om verder te gaan met een verslag dat vrijdag afmoet. Ik wou de computer aanzetten en starten nettjes op en opeens zie je dat ik de computer uit moet zetten.

Heb de computer vannieuwe opgestart deed hij het weer. Hij start op en voordat het bureaublad moet komen sluit hij zichzelf weer uit.

is het geeen virus ofzo??

alvast heel erg bedankt.

gr. niek

Dat kan een virus zijn, update de virusscanner en scan de PC grondig. Probeer ook eens op te starten in de veilige modus, wellicht lukt dat wel en kun je misschien iets meer ontdekken.

k kan alleen via de veilige modus in de computer komen. anders kan ik erniet in komen.

met de veilige modus kan ik niet op internet komen

wat moet ik doen....

heb je geen vermoeden welke virus het kan zijn???

het opnieuw opstarten kan duiden op een sasser of blaster variant. Het kan natuurlijk ook een technisch probleem zijn.

De vraag staat in "Foutmeldingen 95/98". Windows 95 en 98 zijn niet vatbaar voor de Blaster- en Sasser-infecties.

hoe kun je dr achterkomen om welke het gaat.

er was toch ook een tijdje een virus die je computer na het opstarten uitzetten. kan die virus dat niet zijn???

gr. niek

Geplaatst door buffy
De vraag staat in "Foutmeldingen 95/98". Windows 95 en 98 zijn niet vatbaar voor de Blaster- en Sasser-infecties.

Kijk, dat wist ik dus niet :)

oke, maar wil je dr meezeggen

dat win98 er niet vatbaar voor is.????

Voor de door mij genoemde virussen niet. Wel voor andere. Je zult op de een of andere manier (bootcd van een antivirusprogramma) de schijf moeten scannen om dit uit te sluiten.

Geplaatst door hecosys
oke, maar wil je dr meezeggen

dat win98 er niet vatbaar voor is.????

Blaster:
W32.Blaster is een internetworm die gebruik maakt van een kwetsbaarheid in Microsoft Windows. Deze kwetsbaarheid is van toepassing op de volgende Windows-systemen: NT 4.0, 2000, XP en Server 2003.
bron

Sasser:
Sasser is een internetworm die zich verspreidt met behulp van een kwetsbaarheid in Microsoft Windows. Enkel systemen werkend op Windows 2000 en XP lopen gevaar.
bron

Als op de pc waar jouw vraag over gaat Windows 98 als besturingssysteem staat, kun je dus uitsluiten dat het afsluiten van de pc wordt veroorzaakt door het Sasser- of het Blastervirus.

Ik heb de computer gescant met NAV2004 maar stond geen virus op. gaat het wel om een virus dan??? of om een windows fout??

via de veilige modus staan alle programmas dr op die erop moeten staan.

alleen kan ik niet meer in het logboek komen van NAV2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan