Na het plaatsen van 2x4GB RAM last van geheugendumpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter1997

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden 2x 4 GB ram gekocht voor mij pc.
Ik heb nu de volgende modules erin zitten: 2x2GB en 2x4GB hij geeft aan totaal 12,22 GB
Als ik kijk bij taakbeheer staat er dat er 3GB ram in gebruik is als dat boven de 4GB komt dan krijg ik een blauw scherm en dumpt hij het geheugen.
Hoe moet ik dit oplossen? is soms de module B1 kapot?
Hier nog de plaatsen van de geheugenbankjes:

4GB, A1
4GB, B1
2GB, A2
2GB, B2

Alvast bedankt, Wouter

Laatst bewerkt:
Heb je wel een 64BIT Windows erop? Wordt het geheugen wel ondersteund door jou moederbord? Wordt het geheugen volledig herkend in het Bios?

Ik heb Windows 7 Ultimate x64 sp1
En in het bios geeft hij aan dat er 12,2 GB ram aanwezig is

Geeft taakbeheer of bij eigenschappen van de computer ook de juiste hoeveelheid geheugen aan?

Blauw scherm vastzetten, opnieuw opstarten bij fouten uitvinken bij systeem en opstart etc. opties, via F8 kan dat ook.

Krijg je een 0x00000000 code en vaak ook het sys bestand wat het veroorzaakt.

Ja....

Misschien kan ik eens proberen om Windows te herstellen of opnieuw te installeren

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je weet dat je ook een bericht kan aanpassen ? in plaats van binnen 1 min nogmaals een bericht te plaatsen scheelt weer ruimte;)

Omdat er in de gebruiksaanwijzing van het moederbord staat dat als je maar 2 geheugen bankjes erin wil hebben moet je die in A1 en B1 plaatsen en als je er dan 4 wil moet je de rest in de B-sloten plaatsen.

Kunnen ze het beter aangeven als
1A
1B
2A
2B

Heb je al geprobeert ze in andere bankjes te doen? en welk moederboard heb je en welk ram?
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan