Na het resetten tijdje wachten voor pc het weer doet

Status
Niet open voor verdere reacties.

velpzuid.nl

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2005
Hallo allemaal,

Ik heb iets vreemds. Wanneer ik mijn pc moet resetten , dan slaat hij telkens uit tijdens het opstarten. Soms is dit tijdens het windows logo, maar ook soms iets verder tijdens het opstarten.

Wanneer ik ongeveer een kwartier wacht en de pc weer aan zet, start hij wel goed op.

Super vreemd en ik heb hier nog nooit van gehoord.

Iemand een idee? Vast bedankt.

Hoi,

Wat bedoel je met 'resetten'?
Je zou eens kunnen kijken of het helpt om direct bij het opstarten van windows op de functietoets F8 te drukken en dan te kiezen voor opstarten in de z.g. veilige modus.
Laat hem gewoon doorgaan met opstarten.
Sluit hierna netjes af en kies niet voor 'herstarten' maar voor afsluiten.
Laat hem even uit en start vervolgens weer opnieuw.

Is het soms een al wat oudere pc?
En hoelang is het geleden dat je hem eens flink hebt 'opgeschoond' of - beter zo één keer per 1 a 11/2 jaar een recovery

Hoi,

Wat bedoel je met 'resetten'?
Je zou eens kunnen kijken of het helpt om direct bij het opstarten van windows op de functietoets F8 te drukken en dan te kiezen voor opstarten in de z.g. veilige modus.
Laat hem gewoon doorgaan met opstarten.
Sluit hierna netjes af en kies niet voor 'herstarten' maar voor afsluiten.
Laat hem even uit en start vervolgens weer opnieuw.

Is het soms een al wat oudere pc?
En hoelang is het geleden dat je hem eens flink hebt 'opgeschoond' of - beter zo één keer per 1 a 11/2 jaar een recovery

Nee het is een nieuwe PC. Pentium dualcore etc.

Ook gewoon afsluiten en daarna weer aanzetten helpt niet. F8 en eventueel opstarten vanaf setup cd helpt ook niet.

Daarom heb ik het ook bij hardware geplaatst. Heb vroeger als desktopbeheerder gewerkt. Dus ondanks dat de techniek erg snel gaat, weet ik er redelijk wat vanaf. Maar dit probleem is echt nieuw voor me. Zelf zit ik te denken aan een soort zekering (cooler) of zo. Maar is vreemd dat de pc dan een kwartier niet opstart.

Toch bedankt voor je reactie zover.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Maar wat bedoel je nu precies met 'wanneer ik m'n pc moet resetten'.
Dat doe je in een bijzondere situatie, bijvoorbeeld alsje pc helemaal vastloopt en je niks meer kunt met muis of toetsenbord.
Bedoel je dát?
Het doet inderdaad denken aan iets met een temperatuurcontrole.
Of mogelijk een 'lekke' weerstand of condensator op het moederbord ..... en zoek het dán maar eens uit.

Gewoon als ik iets ge(de)installeerd heb. Dan moet je soms opnieuw opstarten.

Maakt toch niet uit om welke reden? Op het moment dat ik reset óf de pc uit en weer aan zet gebeurd het :(

Laatst bewerkt:
Gewoon als ik iets ge(de)installeerd heb. Dan moet je soms opnieuw opstarten.

Maakt toch niet uit om welke reden? Om het moment dat ik reset óf de pc uit en weer aan zet gebeurd het :(

Dit is niet de manier waarop je op een positieve reactie hoeft te rekenen .....
Met al jouw 'computerkennis' zoals je zelf suggereert, moet je toch weten dat 'resetten' iets anders is dan je pc uit- en weer aanzetten, of herstarten ...

Jou manier van reageren staat me geheel niet aan.
Hoop voor jou dat anderen je verder willen helpen.

Laatst bewerkt:
Lees zoals je het lezen wilt kerel :thumb:

Maar ik heb de oplossing zojuist gevonden op een andere site.

Toch bedankt voor de moeite en ik hoop voor andere bezoekers dat je ze wat vriendelijker te woord staat en de dingen niet anders leest dan dat ze bedoelt zijn.

O ja, jouw manier van communiceren staat mij niet aan, dus wat dat betreft.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan