freddie.dekkers
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 dec 2004
Ik Heb in mijn Desktop-PC een ASRock P43Twins1600 Moederbord met een Intel® Core(TM)2 Duo CPU E8200 © 2.66GHz Processor. Er bevinden zich twee HD's in de PC en wel een IDEE-HD (C:} en een Sata-HD (D:} Op de IDEE-HD heb ik Windows-7 geïnstalleerd, maar na enige tijd werd deze Systeem-HD toch te klein en kreeg ik het advies om over te gaan op een Sata SSD-HD. zo doende via procedure OS overgezet naar de SSD-HD en deze opslag media omgewisseld. Daarna upgrade naar Windows-10 alles leek eerst goed, maar na enige updates startte de PC een keer op in Windows-7?! Toen heb ik na advies die oude HD (C:> E:} waar vanaf gekloond werd naar de SSD-HD afgekoppeld en Start hij weer Windows-10, mooi. Nee, niet dus! Vanaf dat moment is het af en aan een opstart fout & Blauw Scherm (Habornation?). De SSD-HD wordt wél herkend in de ROM-Bios maar vaak niet tijdens de éérste opstart, wel elke keer wanneer ik een Ctrl-Alt-Del doe. Ik heb de kabel gechecked en gewisseld, Heb alle Sata-poorten op MB afgeplugd, heb ROM-Bios bij HD-instellingen AHCI geprobeerd waarop hij helemaal niet automatisch gedetecteerd werd. Tot slot heb ik die SSD-HD enkel aangesloten en dan wordt hij via de IDEE instelling wel weer gezien, OS wordt niet gevonden, dus Blauw scherm en de 'no OS-divice' melding (Zwart Scherm). wat is hier nou eigenlijk aan de hand?!