Na inst. Win-7 op HD-Sata dan overzet > Sata-SSD > Blauw scherm & geen OS-Divice ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddie.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik Heb in mijn Desktop-PC een ASRock P43Twins1600 Moederbord met een Intel® Core(TM)2 Duo CPU E8200 © 2.66GHz Processor. Er bevinden zich twee HD's in de PC en wel een IDEE-HD (C:} en een Sata-HD (D:} Op de IDEE-HD heb ik Windows-7 geïnstalleerd, maar na enige tijd werd deze Systeem-HD toch te klein en kreeg ik het advies om over te gaan op een Sata SSD-HD. zo doende via procedure OS overgezet naar de SSD-HD en deze opslag media omgewisseld. Daarna upgrade naar Windows-10 alles leek eerst goed, maar na enige updates startte de PC een keer op in Windows-7?! Toen heb ik na advies die oude HD (C:> E:} waar vanaf gekloond werd naar de SSD-HD afgekoppeld en Start hij weer Windows-10, mooi. Nee, niet dus! Vanaf dat moment is het af en aan een opstart fout & Blauw Scherm (Habornation?). De SSD-HD wordt wél herkend in de ROM-Bios maar vaak niet tijdens de éérste opstart, wel elke keer wanneer ik een Ctrl-Alt-Del doe. Ik heb de kabel gechecked en gewisseld, Heb alle Sata-poorten op MB afgeplugd, heb ROM-Bios bij HD-instellingen AHCI geprobeerd waarop hij helemaal niet automatisch gedetecteerd werd. Tot slot heb ik die SSD-HD enkel aangesloten en dan wordt hij via de IDEE instelling wel weer gezien, OS wordt niet gevonden, dus Blauw scherm en de 'no OS-divice' melding (Zwart Scherm). wat is hier nou eigenlijk aan de hand?!

Schijven omgewisseld en een migratie naar 10 gedaan : het staat er allemaal duidelijk maar toch zou ik, als het mijn machine was, het volgende doen:

Omdat jij in eerste instantie succesvol naar 10 bent gemigreerd, is de 'signature' van jouw machine bij Microsoft vastgelegd, hetgeen betekent dat je probleemloos Win 10 schoon zou moeten kunnen installeren.

Ik zou beginnen met het loshalen van de IDE hdd. Vervolgens Windows 7 keurig netjes installeren op de SSD (die dus je C schijf wordt) inclusief AL je programma's tools etc. etc.
Draait dat een weekje probleemloos ? Dan schijfopruiming doen (bijv. middels Ccleaner), daarna een systeemscan met je virusscanner, een malwarescan met Mbam en vervolgens een systeembackup maken met het een of andere goede systeembackup programma. Ik bedoel dus geen bestandsbackup, maar een systeemmirror. Die backup maak je natuurlijk op een externe hdd.

Vervolgens de IDE hdd terugplaatsen en kijken of het goed werkt ic. plaats bestanden op de hdd en werk ermee, een weekje of zo. Gaat alles goed?

Dán zou ik nog een keer migreren naar Win 10. Dat kan schoon, maar omdat je 7 opnieuw hebt geïnstalleerd, zal je ongetwijfeld ook weer het update icoontje teruggekregen hebben op de taakbalk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan