na instal chipset niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
hoi heb een nieuwe pc gemaakt mb : dfi nf2 ultra inffnity met athlon 2.4 proseccor.

ik installeer xp pro alles gaat goed maar als ik de chipset drivers installeer en hij start terug op loopt het mis er komt nog het laadscherm van xp en dan een zwart scherm .

heb opnieuw xp geinstalleert en eerst xp1 packt gedownload en toen was het weer het zelfde , je kan alleen nog in xp via veilige modes.

moet mijn bios geflacht worden ??? of wat is hier aan de hand

alvast bedankt
johnny

tja,

als de veilige modus is gestart, WAT zegt het apparaatbeheer dan van al je hardware ????????

als ik alle drivers geinstalleert heb staat daar alles goed geen vraag of uitroeptekens

groetjes

geldt dat ook als je in apparaatbeheer onder het tabblad "beeld" de "verborgen apparaten weergeven" hebt aangevinkt ?

heb opnieuw geinstalleert nu staat er bij apparaat beheer een vraagteken

ethernet-controller
multimedia-audiocontroller
multimedia-audiocontroller
raid-controller
sm-buscontroller
usb-controller
videocontroller( vga compatibel )

maar zo werkt ie wel haal even mijn internet driver binnen en dan heeft ie opt eerste zicht geen problemen ( al heeft ie natuurlijk de drivers nodig )

maar als ik de drivers installeer en ik start op krijg ik dus na het oplaadscherm ( xp word geladen ) een zwart scherm

groetjes

draai in de veilige modus nog eens een keer de setup van het Via installatie progje en kies dan voor het afvinken van de 4in1 drivers, m.a.w. ze worden ge-deinstalleerd, start de pc daarna eens opnieuw op, wat doet 'ie nu?

Normaal ? WELKE 4in1 heb je getracht te installeren ?

pasja ik begrijp je niet goed ( kan wel wat knutsellen maar daar houd het ook een beetje mee op )

maar ik installeer mijn drivers met het bijgeleverde cdke
daar staan al de drivers op en ook een appart cdke voor mijn videokaart ( maar hij krijg de kuren als ik de chipset drivers geinstalleert heb

(wat je zei gelden dat voor de herinstallatie of erna, heb namelijk xp juist opnieuw geinstalleert )

groetjes

Videokaart en chipset drivers zijn verschillende "zaken". Als je een computer opnieuw opbouwt / software installeert, is het aan te bevelen om te beginnen met Windows, DAN je chipset diver ic. Via4in1 en vervolgens alle andere software.

Het "aardige" van de Via4in1 is dat je ze NIET kan zien binnen 't "softwarescherm" in Windows. Je kan ze alleen maar installeren / verwijderen door de cd-rom erin te doen en te kiezen voor chipsetdriver installatie. Bij de start van het setupprogje van Via kan je vervolgens kiezen voor DE-installatie van de 4in1, danwel voor installatie. ALS je ze dus al geinstalleerd hebt, dan doe je er handig aan om het cd'tje wederom in de drive te doen en vervolgens de vinkjes bij VIA4in1 weg te halen.

Start daarna opnieuw op. Werkt de pc weer naar behoren ? Zoek dan even bij VIA naar de laatste drivers voor jouw chipset.

Laatst bewerkt:
Pasja,

de volgorde wist ik zo doe ik het altijd ( de video drivers had ik in veilige modus geinstalleert omdat ik na de chipset instal niet meer gewoon in xp kon.

ik heb al een paar keer op de site van nividea de 4in1 driver gehaald maar hier is dat een driver op de cd lijkt me niet de 4in1 (kan mis zijn he ik probeer maar wat duidelijk te maken voor ik verder ga en weer alles opnieuw moet doen )

maar het probleem stelt zich blijkbaar eerder namelijk direct nadat ik de drivers van het moederbord geinstalleert daar kan je kiezen voor chipset ,usb en nog wat en hij heeft het dus ( dacht ik toch ben bijna zeker ) na de heropstart van de chipset .

ik hoop dat ik het wat duidelijk uitgelegd heb

groetjes
johnny

oeps zie juist dat de chipset de nvidea driver is zeker oei joei ( schaam me een beetje dacht dat dat iets anders was )

oke heb nu het volgende gedaan ( sorry als ik jullie niet altijd direct begrijp )

heb de laatste nieuwe chipset driver op de site van het moederbord ( DFI ) gedownd en geinstalleert ben nu een stap verder , heb nog twee vraagtekens bij apparaatbeheer :raid-controller en usb-controller

zal ik eerst de updates binnen halen van xp of wat raden jullie mij aan

groetjes
johnny

Geplaatst door a194645
inderdaad Crash ik begin te flippen
Rustig maar hoor, je hoeft niet te flippen.:D
Wat voor videokaart heb je eigenlijk?

videokaart is een nvidia MX480 64mb ddr 333 W/TV-out agp-8x

groetjes

op het bladje dat er in zit staat geforce mx 4000 440-8x

Hoe staat je AGP ingestelt in het Bios?
(4x, 8x)
DirectX 9.0b geinstalleert?
Oudere driver versie's van Nvidia geprobeert?

AGP 8X

eerst direckt x 8 en daarna 9 .
met hetzelfde resultaat

nee nog geen oudere drivers geprobeert

maar na ik de laatste nieuw drivers geinstalleert heb van de site van DFI ( fabrikant moederbord ) gaat ie goed al heb ik nog twee vraagtekens ,

raid-controller en usb-controller

zit daar het probleem of is het probleem opgelost door de nieuwe drivers ?

hehe

word er moe van ( ben al lang bezig)

groetjes
johnny

Geplaatst door a194645
raid-controller en usb-controller
Radi-controller kan je in het Bios uitzetten, als je deze niet gebruikt.
USB-controller volgens mij moet je dan ook bij VIAarena zijn.

oke Crash,

mag ik de update direct X 9 downloaden denk je ?

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan