Sinds een week maak ik gebruik van een ADSL light abbonnement van Het Net. Op zich niets mis met de verbinding, maar krijg nu in driekwart van de keren dat ik een pagina wil opvragen de volgende melding in Internet Explorer: Kan pagina niet weergeven, klik op vernieuwen, enz. Controleer instellingen (heb ik gedaan, kloppen allemaal).
Na contact te hebben gehad met helpdesk (na ongeveer een uur), kreeg ik te horen dat het een bekend probleem was!! Ze hebben daar een dataverkeerprobleem (??) Volgens hem had het te maken met bepaalde vastgestelde IP adressen (???)
Men kon niet zeggen wanneer het opgelost zou zijn.
Heb natuurlijk helpmij.nl doorgespit, om te kijken of het probleem bekend was. Vaak gaan de oplossingen over verwijderen van cookies en tijdelijke internet bestanden (beiden gedaan) of het veranderen van de MTU (niet gedaan)
Het vreemde is echter dat ik met het inbellen via de gewone ouderwetse telefoon nooit geen problemen hiermee heb gehad. Het probleem is pas ontstaan sinds ik verbinding heb via adsl (met usb modem)
Moet ik nu allerlei ingewikkelde zaken gaan doen met mijn computer, of kan het inderdaad liggen aan de provider en moet ik gewoon maar afwachten?
Na contact te hebben gehad met helpdesk (na ongeveer een uur), kreeg ik te horen dat het een bekend probleem was!! Ze hebben daar een dataverkeerprobleem (??) Volgens hem had het te maken met bepaalde vastgestelde IP adressen (???)
Men kon niet zeggen wanneer het opgelost zou zijn.
Heb natuurlijk helpmij.nl doorgespit, om te kijken of het probleem bekend was. Vaak gaan de oplossingen over verwijderen van cookies en tijdelijke internet bestanden (beiden gedaan) of het veranderen van de MTU (niet gedaan)
Het vreemde is echter dat ik met het inbellen via de gewone ouderwetse telefoon nooit geen problemen hiermee heb gehad. Het probleem is pas ontstaan sinds ik verbinding heb via adsl (met usb modem)
Moet ik nu allerlei ingewikkelde zaken gaan doen met mijn computer, of kan het inderdaad liggen aan de provider en moet ik gewoon maar afwachten?