Na installatie in Xubuntu versie 13.04 werkt skype niet (geen geluid).

Status
Niet open voor verdere reacties.

robverment

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2002
Berichten
19
Hallo,
Ik heb zojuist skype geïnstalleerd (via Synaptic pakketbeheer) in Linux Xubuntu versie 13.04 (raring ringtail).
Ik kan 'm echter maar niet aan de praat krijgen, d.w.z. skype opent correct, ik zie mijn contacten enz., maar als ik de test-echodienst gebruik, en tekst inspreek, krijg ik die ingesproken tekst niet te horen. Mijn Logitech losse webcam geeft wel beeld. Ik probeer in de geluidssectie van alles, maar .... geen geluid!
Wie heeft het juiste "recept" voor mij?!
 
Heb je een losse geluidskaart? Weet je zeker dat de microfoon goed aangesloten is? Werkt de microfoon wel bij andere programma's? Staat de microfoon misschien gedempt in volumebeheer?

Kijk anders eens bij de instellingen van ALSA door dit in een terminal te typen/plakken:
Code:
sudo alsa
 
Heb je een losse geluidskaart? Weet je zeker dat de microfoon goed aangesloten is? Werkt de microfoon wel bij andere programma's? Staat de microfoon misschien gedempt in volumebeheer?

Kijk anders eens bij de instellingen van ALSA door dit in een terminal te typen/plakken:
Code:
sudo alsa

Nee, het is nog niet opgelost. Ik kan bij de geluidsinstellingen ALSA ook helemaal niet vinden. Bij de configuratie vind ik slechts zoals in een van de twee bijlagen te zien is. De andere bijlage toont het terminal resultaat.
 

Bijlagen

  • Schermafdruk - 11-10-13 - 09:02:27.png
    Schermafdruk - 11-10-13 - 09:02:27.png
    28,1 KB · Weergaven: 25
  • Schermafdruk - 13-10-13 - 10:28:59.png
    Schermafdruk - 13-10-13 - 10:28:59.png
    53,9 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan