Na installatie niet kunnen opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dari
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dari

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2006
Vandaag heb ik een nieuwe harde schijf van 80GB in mijn computer gezet. Daar wil ik nu xp weer op installeren. Dat is geen enkel probleem. Als de melding komt de computer wordt opnieuw opgestart en dat gebeurd dan ook krijg ik wel een probleem. Ik krijg wel het xp opstartscherm in beeld maar daar loopt hij telkens op vast. Iemand enig idee?

Ja de schijf geformateerd, in stukken verdeeld en wel geinstalleerd. De installatie is ook goed gegaan. Maar bij opstarten loopt xp dus vast.

Nieuw opstarten F8 regelmatig er op trommelen,tot keuze scherm,dan nemen Bij syteem crach zoiets ,probeer dat is.

Je zou het volgende kunnen doen:
De Windows-installatie opnieuw starten. Alle partities weggooien.
Dan alleen die partitie maken die je voor Windows wilt gebruiken in de door jouw gewenste grootte. De rest van de harde schijf nog niet partitioneren maar ongebruikt laten.
Dan bij de installatie Windows die ene partitie laten formatteren (ntfs). Dan Windows verder hierop installeren.

Kijk of dat werkt.
Zoja, dan kun je de rest van je schijf ook partitioneren in Windows.
(rechtermuisknop op Deze Computer - Beheren - Schijfbeheer)

@fred-P4,
ik heb je bericht hier verwijderd.
Maak even zelf een vraag voor jouw probleem.
Inbreken in andermans vraag is niet netjes en hoort ook niet.

Was ook niet bedoeld als inbreken maar bedoeld als punt van herkenning. Had er geen kwade bedoelingen mee. Ik vind het jammer dat je dit zo opvat maar ga je geen excuses maken aangezien ik m.i. niets verkeerd heb gedaan.

Succes met jouw problemen (computer).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan