Na installatie SP2 geen email meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdenbraber

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Vanmiddag heb ik Servicepack 2 geïnstalleerd. Sindsdien kan ik geen email meer ontvangen. Ik kan ook niet zien of mijn uitgaande mail wel verzonden wordt.

Help!

hoe zit het met de firewall van xp,heb je die aan of uit en heb je een andere draaien.
krijg je een foutmelding?

Laatst bewerkt:
firewall xp uit

Hoi, de firewall van xp staat uit, er draait wel een Norton firewall mee.

Hoi Maikel,

Nog heel even, nee ik krijg geen foutmelding. Als ik op verzenden en ontvangen druk gaat hij vrolijk ratelen. Ik ontvang alleen niets.

Gr. Marjolein

welke provider heb je en kijk eens of de instellingen goed staan in outlook> in accounts>extra> email>eigenschappen>servers.anders typ dat even over en post het dan.
servertype>
inkomende mail>
uitgaande mail>

Laatst bewerkt:
gegevens

Hoi,

Ik zit bij HCC net.

server: pop3-server
Inkomende mail: pop.hccnet.nl
Uitgaande mail: localhost

webmail

Het vreemde is, dat er in mijn webmail ook geen berichten staan. Terwijl ik al heel veel email ontvangen zou moeten hebben.

Gr. Marjolein

Stuur eens een e-mail bericht naar jezelf. Ik heb er zelf geen problemen mee. Anders de firewall uitzetten.

helpt niet

Berichten aan mezelf komen niet aan. Ook niet als de firewall uitstaat.

Ik heb nog even bij mijzelf gekeken wat er staat bij HCC, maar dan staat er bij uitgaande post SMTP hccnet.nl

Zo moet het staan:
Het inkomende servertype is POP3.
De Server voor inkomende e-mail: “pop.hccnet.nl”
De Server voor uitgaande e-mail: “smtp.hccnet.nl”
Hier gevonden, ze hebben een mooie uitgebreide help-sectie trouwens. http://www3.hccnet.nl/helpdesk

bij mij begint uitgaande mail ook met smtp dat is de fout denk ik.

je hebt het zeker weten goed getypt een punt vergeten en het werkt niet.
zo gedaan: smtp.hccnet.nl

Ik heb dus kabel, maar bij mij staat hij precies hetzelfde als Gezina schrijft.

ja ook smtp.hccnet.nl

Hoi ja ik heb precies hetzelfde staan nu. Daarna de pc opnieuw opgestart. Nog steeds niets.

aub bericht sturen naar hccnet

Toch vind ik het raar. Als de berichten niet doorkomen in OE, zouden ze toch ook in mijn webmail moeten staan volgens mij?

Zou iemand voor mij een mail willen sturen naar
ledenservice@hccnet.nl

en ze willen doorgeven dat braber-mols@hccnet.nl helemaal geen mail meer kan ontvangen? En ze willen vragen of ze mij willen bellen? Mails komen namelijk toch niet aan :-).

Bedankt vast. Maar het zou nog mooier zijn natuurlijk als iemand een oplossing wist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan