Na installatie van Outlook is alle e-mail verdwenen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter rntm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rntm

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb een nieuwe computer, maar na installatie van Outlook is alle oude e-mail verdwenen. Ook het adresboek is leeg.
De oude computer is niet meer aanwezig, dus daar is niets meer van terug te halen.
De nieuwe e-mail komt wel binnen en ook het verzenden gaat goed.

Is er een manier om alle oude gegevens terug te halen?

Welk e-mailprogramma gebruikte je op de oude computer? Outlook Express?

@rntm : en over wélke accounts heb je het : je provideraccountmail of de gratis mailaccounts van Google / Microsoft / Yahoo etc. etc.?

Indien het oude mails en contacten zijn van een provider mailaccount, dan ga je deze nooit en te nimmer meer terug kunnen halen zonder de oude pc.... Deze staan namelijk op de oude pc opgeslagen en de mails zijn daarmee van de server verwijderd.

Het oude mailprogramma was Outlook Express.
Het nieuwe mailprogramma is Outlook 2010.
Het e-mailadres is van hetnet.nl

Ok, dan ga je zonder de oude pc helaas niet je oude mails en je contacten terug krijgen. Zoals ik al eerder opgemerkt hebt: deze staan enkel en alleen opgeslagen op die oude pc.

Ik wil dat toch ietsje relativeren. Ook al is de oude pc weg, dan nog kun je via de webmail van je provider met een beetje mazzel de berichten van de laatste paar weken redden.

'
Ik wil dat toch ietsje relativeren. Ook al is de oude pc weg, dan nog kun je via de webmail van je provider met een beetje mazzel de berichten van de laatste paar weken redden.
Alleen als je de optie "kopie op de server laten staan"... hebt aangevinkt.

en om andre@home aan te vullen: als deze nog op de server hadden gestaan, dan had de TS deze al binnengehaald (automatisch).

Ik ben altijd weer blij met topics als deze, want dan kan ik mijn persoonlijke stokpaardje van stal halen en voor de zoveelste keer in een topic de volgende 2 zinnen posten :

mensen, als je een computer hebt, maak dan in je eigen belang 1x per maand of 1x per week eventjes een backup middels de backuptool die Windows meelevert. Het scheelt je zóveel frustratie.

Wat de kopie en het automatisch binnenlopen betreft klopt dat. Vraag is dan wel of TS idd. ál zijn mailaccounts reeds heeft geïnstalleerd / aangemaakt. Zo ja, dan is het een geval van helaas, zo nee, dan komen de berichten idd. alsnog automatisch binnen (en idd. mits vinkje van achterlaten op server geplaatst stond)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor al jullie commentaar. Ik zal bij gelegenheid de dief van deze laptop (van de buren) vragen of de buren in ieder geval de data en e-mail terug kunnen krijgen.
Ronald

Als je IMAP i.p.v. POP3 als configuratiemogelijkheid kunt gebruiken, doe het dan want je mails, zowel in als uitgaand, blijven dan bewaard op een centrale server. Onlangs heeft ook Ziggo deze mogelijkheid beschikbaar gesteld (wel eerst via webmail van Ziggo de zaak aanpassen). Ook bij Gmail kun je van IMAP gebruik maken.

Bedankt voor al jullie commentaar. Ik zal bij gelegenheid de dief van deze laptop (van de buren) vragen of de buren in ieder geval de data en e-mail terug kunnen krijgen.
Ronald
Leer de buren een backup te maken.... en die veilig en apart te maken (of 2 backups... een bij hen bewaren en een bij jou...) :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan