Na installatie van Service pack 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steur
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Steur

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2005
Geachte heer/mevrouw van het helpmij forum.

Graag wilde ik het volgende vragen en ik zou er graag een oplossing op horen.

Nu heb ik een Fujitsu Siemens Computer Scaleo 600

Nu heb ik met de normale recovery cd van de computer windows opnieuw geinstalleerd.
Dan krijg ik dus Windows XP home edition.

Ik heb ook al geprobeerd windows XP prof erop te zetten maar helaas deed hij dat niet want als je dan in het begin als je dat windows logo kreeg dan verkleurde het logo en dan deed hij het in ene niet meer maar ik dacht dat het aan de videokaart lag maar het ligt hem aan het service pack 2.

Dus ik gewoon met de recovery cd windows xp home edition installeren en ik wilde nu alle updates binne halen maar nu haalde ik als laatste het service pack 2 binnen en ik liet hem installeren en wat denk je. weer toen de computer opnieuw startte kreeg ik het normale logo in beeld en 1 min later verkleurde het logo en hij starte automatisch opnieuw op. Vreemd maar waar.
Ik zit al 2 dagen te zoeken en te rommelen ook al een andere videokaart geprobeerd maar niets heeft mogen helpen.
Ik kom dus gewoon niet in windows XP.

Ik heb net op google effe goed gezocht en er staat dat ik de Bios moet updaten maar helaas staat er geen bios update meer op de fujitsu site en die stond er wel als het goed is.
wie kan mijn meer vertellen hoe ik daaraan kom? aan die bios update.

wie weet hier een oplossing op.

ik hoor het graag!

Groeten,

Steur

Laatst bewerkt:
Hoi Steur, onlangs had ik hetzelfde probleem en hielp een andere videokaart wel.

mijn windows XP wilde niet meer opstarten en bleef hangen in het zwarte scherm zeg maar.
hierna reset de pc zelf en in veilige modus opstarten kreeg ik voordat ik in de bios kon komen een stuk of 20 gifgroene verticale strepen in beeld. iets dat gelukkig met een andere videokaart is opgelost.

heb jij ook zo iets als probleem?

mischien is de andere videokaart die je hebt geprobeerd ook stuk?

anders denk ik evt aan het moederbord....

even iets anders,
ik kan op geen mogelijkheid meer geluidsdrivers downloaden en heb hetzelfde probleem nu als jij met de biosupdate, ze hebben het van de site afgehaald. ik heb het er een keer of 3 gedownload de laatste anderhalf jaar en nu is het er niet meer.

kan ik een backup van jouw revovery cd lenen / kopen?

alvast bedankt!

Steur, ik weet niet in welke volgorde je het doet, maar dit lijkt me het best:
- Windows installeren
- Service pack 2
- Eventuele drivers
- dan andere programma's

Waarschijnlijk probeer je na installatie van windows direct langs windows update sp2 te downloaden, maar ik vindt het beter als je deze na installatie apart download en installeert(of eerst SP2 downloaden en apart op cd ofzo zetten). SP 2 kan je van hier halen: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

dms357 Die cd dat kunnen we wel even regelen maar ik wilde nog even iets kwijt.
Ik heb gebeld met de fabrikant dus Fujitsju en ze zouden het deze week weer op de site zetten zodat ik het eraf kon halen de bios update.

En over de videokaart dat is het niet want dat heb ik ook al geprobeerd een andere videokaart en toch deed hij hetzelfde.

En dan de andere member over de volgorde van de installatie.
Ik ben al een ervaren persoon op het gebied van computers en ik heb die mogelijkheid al geprobeerd maar het heeft helaas niet mogen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan