Na installatie W10 wordt tweede beeldscherm nog slechts als niet-PnP gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArkenaarVera

Verenigingslid
Lid geworden
15 feb 2014
Ik heb twee beeldschermen, die aanvullend op elkaar werken. Ging altijd prima. Nu Windows 10 geïnstalleerd kon ik met de cursor niet meer van beeld naar beeld, maar moest die 'buitenom' doen (links linker scherm uit, kom je rechts rechter beeldscherm binnen. Stekkers omgedraaid, euvel verholpen.
Maar één beeldscherm heeft lage resolutie (1024x768) het andere de normale (1920x1080). Het eerste scherm wordt ook plots gezien als een niet-PnP toestel, met als adapter informatie, dat noch een chiptype, noch DAC type, noch adapter tekenreeks, noch bios gegevens beschikbaar zijn. En als geldige modi geeft hij tot slot aan: 1024 bij 768, ware kleuren (32bits), 64 Hertz.
Hoewel dit scherm wel beeld geeft én aanvullend werkt (bevat andere iconen dan het andere scherm) lijkt hij het amper te herkennen en ik zou niet weten waar ik iets anders in kan stellen. Bij twee beeldschermen instellen is niets te wijzigen.

Waar kan ik de oplossing zoeken/vinden?

Vera

PS, beide HDMI aansluiting en dezelfde type beeldschermen.

Heeft u al het controlprogramma van de videokaart geprobeerd?

Extra updates in een later stadium schijnen de oplossing.

Geen idee waar ik Çontrolprogramma' van de videokaart kan vinden.

Maar wat wel 48 uur later is gebeurd: Windows ging plots weer updaten. Na 10 minuten kon ik weer verder. De schermen hadden beide weer de gewone goede resolutie. Alleen was beeldscherm 1 weer met 2 verwissseld. Eigenlijk dus terug-verwisseld. Opnieuw stekkertjes (terug) omgedraaid. En nu staat alles er weer piekfijn bij.
Ik had de tip gekregen, dat de kans groot was, dat Windows 10 nog niet alle, of de juiste drivers voor de grafische kaart had geïnstalleerd.

In ieder geval werkt het weer als een zonnetje.

Bedankt voor het advies.

Een hartelijke groet
Vera

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan