Na installatie Windows 7 is normaal afsluiten niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik heb windows 7 probleemloos geinstalleerd en alles werkt eigenlijk prima tot ik wil afsluiten. Als ik normaal afluit start de pc automatisch weer op. Als ik klik op afsluiten en opnieuw opstarten schakeld de pc uit, vervolgens weer in, maar ik krijg geen beeld. Bij "actie aan/uit knop" staat dat op afsluiten. Als ik dan in het logboek kijk staat er een melding "kritiek", bron: Kernel-Power, Gebeurtenis ID: 41, Taakcategorie: (63).

Als tekst staat er nog bij : het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert, is vastgelopen, of doordat de stroom is uitgevallen.

Bij details staat ook nog:
+ System
- Event Data
Bugcheckcode 0
BugcheckcodeParameter1 0x0
BugcheckcodeParameter2 0x0
BugcheckcodeParameter3 0x0
BugcheckcodeParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0

Ik kom er niet uit maar ik hoop iemand anders wel.
mvrgr. Kanyarat.
 
In de veilige modus doet ie overigens precies hetzelfde en bij instellingen aan/uit knop saat het gewoon op afsluiten.
 
Ik heb net de HD nog maar eens geformatteerd en windows 7 (legaal) nog maar eens opnieuw geinstalleerd. Het installeren gaat probleemloos. Ik heb het nog eens geprobeerd voor het installeren van de updates, maar uitschakelen gaat niet want hij start gewoon weer op. Ook na het installeren van de updates hetzelfde resultaat. Mij suf gezocht op internet maar zonder resultaat. Buiten dat uitschakelen werkt alles perfect. :eek:
De slaapstand werkt overigens wel gewoon. Weet iemand hier raad op?
 
Laatst bewerkt:
De oorzaak heb ik gevonden! Omdat de onboard video niet voldoende was voor aero heb ik er een Geforce 8400 GS PCI videokaart bijgezet en dat werkte allemaal perfect (op het afsluiten na). Als ik die kaart erin zet kan ik niet afsluiten en zodra ik de kaart eruit haal en de onboard video gebruik kan ik wel gewoon afsluiten. Is dit op te lossen?
 
Nouja, het snelste is het om een nieuw moederbord erin te zetten.

Je moederbord is waarschijnlijk kapot.

Greetzz,
Timo
 
Dat is wel erg kort door de bocht. Hiervoor hebben xp en vista probleemloos gedraaid. Zonder die kaart draait windows 7 ook probleemloos. Ik heb die kaart erbij gezet omdat de onboard kaart niet voldoende is voor aero. Zonder extra kaart sluit ie gewoon af, en met extra kaart sluit ie ook af maar start gelijk weer vanzelf op. Ik denk eerder aan een instelling ofzo, maar ik zoek me al een paar dagen suf zonder resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan