Na installatie Windows 7 nog kleine irritante bugs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarfreak12

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Berichten
338
Hallo iedereen!

Ik heb windows 7 Ultimate geïnstalleerd op een machine waar xp opstond, maar na de installatie zijn er 2 irritante bugs:
Als ik het geluid aan wil zetten op windows, kan dat niet!?
En voor mijn broertje, als je minecraft opstart, blijft hij op zwart beeld!?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes, Thijs
 
Ik heb met driverscanner gescand, maar als ik de driver update, krijg ik een blue screen of death!?
En dan moet ik opstartherstel uitvoeren!
 
Dan kan je pc win7 niet aan. Ik heb dat ook eens geprobeerd op een ouwe Compaq, iedere keer ging hij op bsod!
 
Tsja, 'zomaar' Windows 7 installeren op (ver-)oude(rde) hardware is niet slim: Je moet altijd eerst checken of er drivers voor zijn, en verder geeft Upgradeadvisor nog evt. andere hints of het kan of niet (rekenkracht, intern geheugen, drivers...).
Dat je hier nu komt uithuilen dat het niet 100% werkt...

Misschien kunnen we toch wat voor je doen, maar dan moet je het merk + type moederbord vermelden of (indien merk-pc) de naam van de fabrikant + type v.d. pc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En wie zegt dat die driverscanner niet de boel verziekt. Zou namelijk voor het eerst zijn dat dit soort programma's betrouwbaar zijn. Eerst maar eens uitzoeken welke drivers er nodig zijn.
-Geluid. Waarschijnlijk ontbreken de drivers voor geluid. Even zoeken op de site van ofwel de computerleverancier, of maker van de geluidskaart/-chip
-Minecraft. Hiervoor heb je java en een videodriver nodig. Java kun je gewoon downloaden. Voor de videodriver geld dezelfde procedure als voor het geluidskaart

In mijn dagelijkse praktijk kom ik geen computers tegen die Windows 7 helemaal niet aan kunnen.
 
Als beide problemen nu zijn opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan