Na installatie windows 7 problemen met videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

plousje87

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik plaats deze vraag namens mijn broertje.
Hij had Windows Vista op zijn laptop staan, was zo dom er geen virusscanner op te zetten na verloop Norton en toen was er niks meer mee te beginnen. Niks deed het meer, gewoon klaar, over en uit.

Een 'kennis' van hem bood aan hem leeg te halen en alles opnieuw erop te zetten. Dit werd Windows 7. Hij had namelijk geen Vista cd met besturingssysteem bij aankoop ontvangen en recovery dvd branden was mislukt.

Hij heeft niet echt een hele bijzonder goede laptop. Packard Bell, Mobile Dual Core Intel Pentium T3200, 2000 Mhz. Videokaart: Mobile Intel (R) 45 Express Chipset Family. (als er meer nodig is, hoor ik het wel :))

Nu loopt hij de hele tijd te zeuren dat zijn spellen niet meer op 'high quality' gespeeld kunnen worden (need for speed, racespellen) en het beeld schokt. Ik heb wat spellen gespeeld, maar ik vind het niet zo. Het is alleen lastig te beoordelen, want ik speel weinig spellen en heb niet gezien hoe zij het onder Vista delen. Het werkt volgens hem alleen als je de beeldresolutie in het spel op een lage waarde zet: 640 x 480.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben of een oplossing weten? :confused:

Het enige wat je kan doen is de nieuwste drivers voor de videokaart van de Packard Bell site halen.

Hoi,

Ik denk dat je nog wat drivers moet installerenzoals chipset moederbord etc. ik heb begrepen dat die het van vista ook doen weet niet zeker wat ik schrijf maar dacht van wel dus van de site van packed bell op desbetreffend type drivers zoeken.

modag

Oke en kan ik die downloaden op de Packard Bell site? Of hoe werkt dat precies? En moet ik dan alleen voor de videokaart doen? Of ook chipset? Moederbord?

Thnx voor jullie supersnelle reacties! :thumb:

Hoi,

Ja dat kan je ik zou voor de zekerheid wel alles doen maar als je bij apparaatbeheer kijkt kan je zien welke je mist.

Modag

Bij apparaatbeheer staat overigens niks geks, geen gele vraagtekens etc?

Hoi,

Oke, dan zou ik in ieder geval wel de videokaart driver doen.

Modag

De videokaart drivers zitten er al in dus kijk maar eens bij apparaat beheer ik heb dezelfde videokaart merk als in die van PB dus ja ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan