Na installatie Windows8 werkt database niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1972

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Goedenavond!

Ik heb het volgende probleem.

Deze week heb ik mijn Windows geupgrade naar Windows 8.1.
Heb daar wederom mijn Microsoft Access 2007 op geinstalleerd en nu werkt op een of andere manier mijn database niet meer.
Als ik mijn hoofdscherm heb, werken mijn buttons niet.
Ga ik naar een rapport toe en selecteer ik deze, krijg ik niets te zien (geen data).

Nu heb ik de indruk (maar weet dat niet met zekerheid), dat het misschien aan verwijzingen ligt.
Schermafbeelding 2013-11-05 om 19.12.16.pngSchermafbeelding 2013-11-05 om 19.12.16.png
In bijlage een screenprint van die verwijzingen.

Op zowel mijn oude systeem (Win7) als op mijn nieuwe (Win8) staan alle bestanden geselecteerd (ook in de juiste volgorde),
enige is alleen dat er twee bestanden (camocx.dll - WIAVIEW 1.0 type Library & danim.dll - DIRECTANIMATION Library) op de
Win7 pc in de Windows/System32 staan en dat krijg ik niet voor elkaar in het Win8 systeem.
Daar heb ik die bestanden maar in een andere directory gezet, omdat ik niet wist hoe ik het anders voor elkaar kon krijgen.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem aan ligt, want ik kan helemaal nu niet meer uit de voeten komen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,

Richard

Vraag is natuurlijk: waarom zijn die bibliotheken geladen? Heb je ze wel nodig? Zo niet: verwijder alle bibliotheken die er niet toe doen, en kijk dan eens of de db wel werkt.

Hoi Michel!

Bedankt voor je snelle reactie :-)
Alleen wat ik niet snap, als dat wel op die andere pc (Win7) staat, waarom zou dat dan niet werken op de Win8?

Ik ga uiteraard wel je voorstel proberen.... alleen denk altijd waarom iets gebeurd ;-)

Gr. Richard

Het ene besturingssysteem is het andere niet. Dus als een dll bestand er niet meer is, dan is die bibliotheek niet meer beschikbaar. Maar zoals gezegd: bibliotheken laden om het bibliotheken laden is een rare hobby... Ook in Windows 7 zouden ze weg kunnen denk ik. Wat overigens volgens velen (ondergetekende hoort daar ook bij) een fijner systeem is. Maar iedereen heeft wat mij betreft recht op zijn eigen ontberingen :)

Laatst bewerkt:
Heb de bibliotheken allemaal uitgevinkt, alleen blijven nog VBA for Applications, Microsoft Access 12.0 Object Library en Microsoft Forms 2.0 Object Library over.
Toen opnieuw de database gestart, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet welke bibliotheken van toepassing zijn, maar blijf het echt een vreemde situatie vinden.
Heb je nog eventueel suggesties Michel hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Baal anders als ik weer alles terug moet zetten naar Win7.

Gr. Richard

Compileer de db eens, en kijk waar hij fouten vindt. Dat is meestal op die plekken waar de bibliotheken worden aangeroepen. De DAO zou ik in ieder geval aanzetten, want als je ergens een Recordset gebruikt, heb je die al nodig. De Forms daarentegen meestal weer niet. Dus waarom laat je die aan staan?

Hoi Michel,

Ok, ik ga eens compileren en kijken waar hij tegenaan loopt.
Die Forms, die kan ik niet uitvinken, omdat die in gebruik is (althans dat is de melding die ik krijg).

Ga eens proberen te compileren.
Bedankt alvast!!

Gr. Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan