Na installatie XP werkt geluid niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vos0012

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Ik heb al veel andere posts gelezen, maar helaas krijg ik het niet voor elkaar.

Achtergrond is dat iemand voor mij een pc heeft gebouwd en nu zich problemen voor doen en ik heb cdroms nodig kan ik geen contact meer met hem opnemen.

Via everest:

Moederbord

Moederbordnaam Asus K8N-VM

Chipset

North Bridge: nVIDIA GeForce 6100 (C51G)

North Bridge nVIDIA GeForce 6100 (C51G)
Grafische kaarttype nVIDIA GeForce 6100

North Bridge: AMD Hammer IMC

North Bridge AMD Hammer IMC

South Bridge: [ TRIAL VERSION ]

South Bridge [ TRIAL VERSION ]
Type audio-apparaat nVIDIA MCP51

Multimedia

Windows audio
(hier staat helemaal niks)

PCI/PnP audio

Analog Devices AD1986A @ nVIDIA nForce 410 (MCP51) - High Definition Audio Controller PCI

Met bovenstaande informatie kan iemand mij hopelijk vertellen hoe en waar ik exact de juiste driver of drivers kan installeren. Met hopelijk ook daarbij in welke volgorde deze behoren geinstalleerd te worden.

Ik hoop op een reactie

Helaas ik heb geprobeerd te downloaden en installeren, zowel voor xp 64 bit als gewoon werkt het niet.....

Bij 1 driver probeerde ik die te installeren en toen kreeg ik de volgende melding:

"De bestanden van uw audioprogramma ondersteunen uw computerhardware niet.

Opmerking: als u de audiosoftware hebt verwijderd zonder uw computer opnieuw op te starten, voer deze setup dan opnieuw uit."

Nog iemand andere heldere ingevingen of extra informatie nodig?

Laatst bewerkt:
Het lijkt er op, dat de XP Media Edition Edition audio-driver voor nForce 410/430 nodig is voor jouw systeem. De driver kun je hier downloaden.
Kies wel voor de International driver als jouw XP Non-Englisch is.

Kijk voor je de driver gaat installeren, of er in Software, Programma's wijzigen of verwijderen nog een audio-driver staat. Verwijder die dan eerst.

Edit: Lange Pier was sneller, maar zijn tweede link loopt bij mij "dood"' :confused: , maar als die verwees naar de download van een southbridge-controller, die zit volgens mij al op je systeem. Maar misschien wil Lange Pier ergens anders naar toe? :cool:

Laatst bewerkt:
Lees nergens dat het over XP MCE gaat, en die driver is nieuwer dan die van Asus, en bevat de audiocontroller voor de audiocodecchip en voor de zekerheid gegeven, zodat die sowieso werkt.

Lange Pier, op nVIDIA laten zoeken op nForce 410 bracht mij hier.

nforce430410zk5.jpg

Laatst bewerkt:
In die link die ik gaf, staan de standalone XP drivers, je kunt gewoon die keuze maken in het drivermenu bij nVidia.

Helaas helaas

Ik heb gedaan wat lange pier als eerste heeft gezegd..... Hij gaf weer de foutmelding zoa;s bovengenoemd. Helaas werkt het nog steeds niet goed. daarna heb ik die andere driver geinstalleerd ook die werkt niet. Help mij

Ik heb echt geen idee meer....

Helaas helaas

Ik heb gedaan wat lange pier als eerste heeft gezegd..... Hij gaf weer de foutmelding zoa;s bovengenoemd. Helaas werkt het nog steeds niet goed. daarna heb ik die andere driver geinstalleerd ook die werkt niet. Help mij

Ik heb echt geen idee meer....

Zit er toevallig een apparte geluidskaart in de PC , waarop je de speakers aansluit, waarvan de juiste drivers ontbreken ?
Of gebruik je de geluidskaart die op het moederbord geintegreerd zit ?

Het is een raar verhaal:confused: , je dient eerst de chipsetdrivers te installeren, deze doen het ook, dan de ACPI driver, die misschien de reden is, en de ADI Soundmax drivers.

En die staan allemaal op de site van Asus, in de link die eerder was gegeven, hier dus.

En de Onboard AUDIO moet uiteraard wel op enabled staan in de bios bij Advanced en Onboard Devices Configuration.

Okeej mensen ik ben deze hele week weg en vrijdag heb ik weer beschikking over mijn computer. Dan zal ik op die volgorde die 3 drivers installeren.

Dan staat er echter of ik geen andere audiokaart heb en dat ik hem in de bios op enabled moet zetten. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan zien en waar ik dit zo kan instellen. Ik reageer vrijdag avond weer als ik alles heb geprobeerd.

Alvast weer bedankt

nog steeds geen resultaat

Mensen ik heb alle stappen braaf uitgevoerd nog steeds geen geluid met die stomme xp.

Ook geldt mijn vraag nog steeds. Betreffende de audiokaart die ik op enabled moet zetten. Blijkbaar een domme vraag, maar ik geen idee hoe ik in de bios moet komen. Alks ik daar ben zal ik doormiddel van bovenstaande stappen de weg hoplijk wel vinden naar het juiste knopje. Nog iemand iedeen die ik nog niet heb geprobeerd. Iedereen komt namelijk een beetje met het zelfde.

Ik hoop het enorm

Ik hoor het wel

Wat wil je dan? iedereen geeft inderdaad dezelfde antwoorden omdat het zo geïnstalleerd dient te worden.:confused:

En als je de manual had gelezen van je moederbord, die ook op te halen was in de diverse linken hierboven, had je kunnen lezen dat je gewoon met "del" in de bios kunt komen, en het staat, nota bene, ook op je scherm als je opstart, "biossetup" met "del" erachter of ervoor.

Toveren doen we gelijk, maar wonderen duren wat langer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan