Na installeren nieuw geheugen doet computer het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bankschroef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Het probleem is als volgt: ik heb zo net extra geheugen geplaatst aangezien ik maar 256mb geheugen had en ik zou dus nu 512mb geheugen moeten hebben.

Na het installeren van het geheugen wil de computer niet meer opstarten alle fans draaien gewoon, en het rode en groene lichtje aan de voorkant brand constant en verder doet hij niks het beeldscherm gaat ook niet aan. Dus het nieuwe geheugen er weer uit gehaald, maar dan doet hij het ook niet meer. Heeft iemand een idee? :o

specificaties:
ASUS P4T533 met P4 2,6 ghz
256 rdram 1066 mhz
160gb harddisk
128mb videokaart geforce

Kijk eerst eens of die andere geheugenmodule er nu nog wel goed in zit.
Anders zou je kunnen proberen om de module er eerst eens uit te halen en dan eerst in de ene geheugenbank te doen. Kijken of die dan opstart. Als de computer het niet doen, dan in de andere geheugenbank plaatsen en kijken of de computer dan wel opstart.

Als het dan nog niet wil, dan zou je de andere geheugenmodule kunnen proberen in beide geheugenbanken.

heb ik geprobeerd maar maakt niks uit hij blijft hetzelfde doen....niks.....

Dan kan het zijn dat je beide geheugenmodules stuk en/of beide geheugenbanken...

Zit je videokaart er wel goed in? En de kabel die naar de monitor gaat?

Reset eerst eens je bios, met de jumper clearcmos, o.i.d., wel met de spanning eraf.

Ik heb het bios gereset + ik heb alle stekkers los gehad van het moederbord en ik heb de videokaart eruit gehaald en er weer in gezet. Nu is inmiddels alles weer op zijn plaats. En heb de computer net op nieuw gestart en hij doet nog steeds hetzelfde het lampje van het moederbord brandt groen en de ventilators draaien, maar hij doet niks.

Enig verschil met de vorige keren is dat hij nu continue lange pieptonen maakt, volgens het boekje bij het moederbord betekent dit No "DRAM installed or detected".

Misschien dat iemand nog een tip heeft, want ik snap er niks van. De geheugen modules heb ik op verschillende manieren geprobeerd maar dit maakt allemaal niks uit.:confused:

Laatst bewerkt:
Dan doet je mobo het tenmiste nog, haal ze er nogmaals uit, reset je bios met de voedingsstekker ook van het moederbord, ook de batterij eruit halen, en dan die 2 resetpinnen kortsluiten, start nu op, nu hoor je uiteraard weer die biosbeeps, sluit weer af, zet je geheugen erin, let op de inkepingen, zodat ze wel goed zitten, je weet 't niet, hè, en start weer op.

Het enige wat ik nog kan verzinnen, laat de reepjes testen bij een pc boer, uiteraard eerst degene die je bij hebt gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan