na installeren ubuntu en afsluiten pc, alleen maar biosscherm te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smacker

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
ik heb na bijna 4 jaar mijn oude pc met ubuntu geinstalleerd. Heb de oude xp versie eraf gegooid. Heb pc een aantal keren opnieuw opgestart en alle updates geinstalleerd. Maar toen ik vanmiddag mijn pc weer opstartte, kreeg ik alleen maar dat beeld van het moederbord te zien met de optie om BIOS te starten. Geen piepjes gehoord en vervolgens doet mijn toetsenbord het ook niet meer. Het betreft een ps/2 toetsenbord. Ik heb op diverse sites gezocht en overal stonden oplossingen voor dit probleem, maar allemaal net iets afwijkend dan mijn probleem. Ik kan nergens een USB-toetsenbord uithalen, dus kan ik die niet uittesten. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? Ik ben nogal een leek met computers, dus ik kan elke hulp goed gebruiken.

Alvast bedankt!!!

Dit heeft zeer waarschijnlijk niets te maken met ubuntu. Als je niet voorbij de BIOS komt zit je nog niet in je OS.

Ik zou dan ook aanraden om het topic te laten verplaatsen naar het BIOS probleem topic. Kun je misschien wat specifieker aangeven waar je vastloopt? als je start met een boot CD/DVD (eventueel de ubuntu CD) gebeurt er dan wel iets? kom je nog wel gewoon in je bios of reageerd je toetsenbord daar ook niet (dat is wat ik begrijp uit je verhaal)

Hoe laat ik het topic verplaatsen? Nou, de pc laat me alleen maar het scherm zien van het moederbord, met de BIOS optie.De ubuntu cd pakt ie niet, pc doet gewoon helemaal niets meer. Ik kom dus ook niet in de BIOS. Mijn toetsenbord reageert helemaal nergens op.

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Het lijkt erop dat je voeding het heeft begeven.

Een bekende vertelde mij dat de batterij van het moederbord leeg was, dus heb ik die vervangen. Maar ook dat mocht niet baten. Over welke voeding heb je het?

De voeding van je pc, waar je de stroomkabel vanuit het stopcontact moet insteken om überhaupt stroom te krijgen.
Die daar wordt omgezet naar verschillende voltages om al je hardware-onderdelen van de juiste stroom/voltage te voorzien.
Als je CMOS-batterij leeg zou zijn kun je nog steeds in je Bios komen en zou je toetsenbord ook nog werken, zeker als het een PS/2 aansluiting is.

Laatst bewerkt:
sorry, domme vraag. de voeding reageert gewoon en de fan draait ook. Alle aansluitingen zitten waar ze moeten zitten en de lampjes aan de voorkant branden ook.

+3.3V - 42 A ¦ +5VSB - 2 A ¦ +12V - 20 A ¦ +12V2 - 20 A ¦ -12V - 0.8 A ¦ +5V - 50 A ¦ -5V - 0.5 A
Ondanks dat er fans draaien kan er toch wat aan de hand zijn, zie de verschillende voltages en ampère's.
Maar het kan ook een defect moederbord zijn, wat niet te hopen is.
Beste optie naar mijn idee, laat de zaak eens doormeten.
Update: bouw de voeding ff uit en de pc-winkel zal hem graag voor je doormeten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan