na jaar gebruikt geeft hij foutmelding over parameters

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt mij een duidelijke boodschap, al moet je 'm wel even tot je laten doordringen. De query kan geen records toevoegen (1 althans) vanwege een sleutelconflict. Er is dus al een record met het sleutelveld. En een dubbele sleutelwaarde mag niet. Controleer dus eerst of dat klopt.

daarom had ik de table ook leeggemaakt maar toen gaf hij nog steeds het zelfde dus ik zal het ergenst anders in moeten gaan zoeken,,

Controleer dan of alle verplichte velden wel worden gevuld. Als dat niet zo is, dan werkt de query ook niet.

het zou kunnen komen omdat ik er 2 keys op heb zitten maar dan is de combinatie toch de key ? correct me if i'm wrong

Nee, dat zou moeten kloppen. Tenzij je dus toch ergens een dubbele waarde toe wilt voegen. Of dat de combinatie geen gerelateerde records kan vinden in de brontabellen. Als je een sleutel hebt van KlantID en ArtikelID (stom voorbeeldje), en je wilt een klantID toevoegen die niet in Klanten staat, dan gaat de import ook fout. Je moet dus eerst de brontabellen vullen, voordat je de gekoppelde tabel vult.

het is een opzichzelfstaand formulier waarin ik 2 keys heb om een dubbel formulier te voorkomen. het ene is het jaar en de andere is een nummer wat hij elk formulier +1 doet. die combinatie is de key.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan