Na keuze xp naar ubuntu zwart scherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
175
Ik heb de keuze gemaakt om ubuntu te installeren. Ik heb eerst dual gehad met xp. Na installatie,heb ik mijn computer opnieuw opgestart. En ik heb nu een zwart scherm met links boven in een knipperende cursor?(kan niks intikken) F12 doet het niet? Dus computer niet te benaderen! Mijn ubuntu cd doet ook niks meer?
Wat nu Ubuntu kenners??
 
bij de clean install van ubuntu word gevraagd of het mbr moet worden geinstaleerd worden op de harde schijf standaard komt dit op nee , te staan.

wat je kan doen is je MBR manueel installeren maar dat is al wat voor de gevorderde.
dus ik raad je aan de installatie opnieuw uit te voeren en let op de vragen die de installer u stelt.

en is het de bedoeling dat je xp nog bereikbaar is via dual boot indien ja , zal je een aparte partitie moeten aanmaken voor ubuntu op te installeren.
 
Heb ubuntu installatie op een USB gezet om mijn zwarte scherm weer in leven te brengen! Maar nee!de installatie wordt niet opgepakt door mijn computer! Zijn er nog opties??
 
bios instellingen eens bekijken indien je niet weet wat je gewijzigd hebt een recovery doen naar fabrieks instellingen dan niet vergeten opnieuw bios up te daten he
 
image.jpg

Ik heb de computer naar fabrieksstand ingesteld maar kom niet verder dan dit scherm!(zie afbeelding) F1 key continue werkt niet!! En nu??
 
wijzig de boot order dat het systeem vanaf de cd opstart en als dat werk kan je het systeem her instaleren
 
image.jpgimage.jpg staan deze instellingen zo goed? Of moet ik ergens anders nog wat wijzigen?
 
Precies Alain,ik heb de boot orde aanpast en Unbuntu opnieuw gestalleerd!
Bedankt voor support!
 
mooi dat het terug werkt nog succes in de verkenning in linux ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan