na lege installatie XP raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonny special

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Berichten
16
systeem:
amd athlon 2400+ (2 ghz)
512mb ram
ati radeon 9200 se videokaart

Ik heb na een half jaartje weer eens windows XP opnieuw geinstalleerd hierbij heb ik mijn master harde schijf(C:) geformateerd en kaal winXP erop gezet. op de Slave HD(D:) staan alle belangrijke documenten.

Als ik nu in windows werk blijft om de haverklap de pc hangen. het kan op elk moment gebeuren, maar gebeurt vooral als ik programma's installeer of iets teveel tegelijk doe. Ook moet ik bij het welkomscherm(waar je de gebruiker kiest) steeds ook een wachtwoord invoeren terwijl niemand een wachtwoord heeft... dit gevolgd door een foutmelding(0xC00000BB).
ik ben er achter gekomen dat dat euvel verholpen wordt door SP2 erop te zetten. maar als ik SP2 installeer kan ik na de reboot met geen mogelijkheid meer op internet(ook geen mail en msn)

Ook kan ik windows het Taakbeheer niet meer tevoorschijn krijgen(ctrl+alt+del)

Ik heb het idee dat alle foutmeldingen en rare kuren van windows allemaal door 1 ding komen, maar ik weet niet wat. Ik heb exact dezelfde installatie cd al veel vaker gebruikt en toen werkte het wel.

Ik heb sinds kort een DVD-brander naast m'n CD-brander geplaatst. zou dit een conflict kunnen geven en alle problemen veroorzaken?

Ik heb ook gekeken of het een virus is en met een geupdate Norton AV de hele pc gescand. en niks gevonden.

Weet iemand wat het probleem is?
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan/wil helpen.
 
waarschijnlijk is er toch tijdens de installatie van XP iets niet goed gegaan.
Mijn advies XP opnieuw installeren na een format met de XP schijf en dan kiezen voor een ntfs format.
 
Heb je dan al eens de schijf op fouten nagekeken.
Meestal heeft de leverancier van de harddisk er wel een tooltje voor.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip. ik heb op de maxtor site een programma gedownload en er bleek inderdaad een fout in te zitten. Na een complete low-level format gaf het programma de foutmelding niet meer. en nu doet windows het weer goed. op 1 ding na...

Als ik SP2 erop zet heb ik ongeveer nog 1 minuut internet en daarna niet meer. ik heb gemerkt dat als ik dan de netwerk kaart inschakel en weer uitschakel dat ik dan wel weer voor 1 minuut internet heb.
heeft iemand nog enig idee hoe dit op te lossen?
want zonder SP2 loopt m'n computer wel erg snel vol met rotzooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan