Na login boodschap i.p.v. login form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Ik heb een login form dat ik op elke pagina include in de header. De login form heb ik van een andere website gecopy paste. Deze tweede website is namelijk gekoppeld aan ons offline systeem. Nu kan ik mensen perfect laten inloggen en ze redirecten naar mijn pagina. Ze zijn dan ingelogd, maar het login scherm blijft gewoon openstaan. Iedereen denkt dus dat ze foutief of zelfs niet ingelogd zijn.

Is er een mogelijkheid om een simpele boodschap "welkom" weer te geven als iemand ingelogd is?

HTML:
<form method="post" action="http://zg-01.z-group.org/LotusQuickr/names.nsf?Login" name="_DominoForm">
<input type="hidden" name="%%ModDate" value="0000FFFF3CDB4AE8">
<input name="Username" value="Lotus username" onfocus="clearDefault(this)" maxlength=50>&nbsp;
<input name="Password" value="Password" onfocus="clearDefault(this)" type="password" maxlength=255>&nbsp;
<input type="submit" value="Sign In">
<input name="RedirectTo" value="http://www.something.org/stats/" type=hidden>
</form>

Als je bij het Form kunt controleren of iemand ingelogd is wel natuurlijk, dan kun je gewoon een IF eromheen zetten in PHP.

Alleen verwijs je naar een andere server, en dan gaat het waarschijnlijk niet werken...

Waarom heb je voor deze constructie gekozen?

Zoals ik al zei: we werken hier met Lotus Notes als mailclient (een ramp, don't get me started). Nu zit hier al een db achter met alle gebruikersnamen en wachtwoorden van iedereen die hier werkt. Via lotus is er ook een soort website. Ik heb daar de login afgeplukt, omdat ik:

a) bepaalde bestanden moet beveiligen
b) de bestaande db al alle namen en pw's bevat van iedereen

Ik kan natuurlijk iedereen de beveiligde bestanden per keer laten openen met username en pw, maar ik dacht als ik nu al een scriptje kan maken dat ze één keer moeten inloggen en dat dan een cookie ofzo plaatst... .

Ik kan vrij simpel iets doen met cookies, maar dit is niet 100 % correct. Het zou eerder een "if submit = setcookie" moeten zijn.

PHP:
<?php

if (!isset($_COOKIE['visited'])) {
    // if a cookie does not exist
    // set it
    setcookie("visited", "1", mktime()+86400, "/") or die("Could not set cookie");
    echo "
<div id=\"float\">
<form method=\"post\" action=\"http://zg-01.z-group.org/LotusQuickr/names.nsf?Login\" name=\"_DominoForm\">
<input type=\"hidden\" name=\"%%ModDate\" value=\"0000FFFF3CDB4AE8\">
<input name=\"Username\" value=\"Lotus username\" onfocus=\"clearDefault(this)\" maxlength=50>&nbsp;
<input name=\"Password\" value=\"Password\" onfocus=\"clearDefault(this)\" type=\"password\" maxlength=255>&nbsp;
<input type=\"submit\" value=\"Sign In\">
<input name=\"RedirectTo\" value=\"http://www.something.org/stats/\" type=hidden>
</form>
</div>";
}
else {
    // if a cookie already exists
    echo "You are logged in and can view all files!";
}

?>

Hallo,

Ik wil niet ***lig doen..
Maar Ik heb ooit een pagina gemaakt, met de loginformulieren
naar veel bezochte websites..
{ - Gmail - }
{ - Hyves - }
en nog wat andere websites die ik vaak bezoek.

De vraag is: Heb je toestemming van de beheerder om de informatie ( Ingevuld op jouw website ) door te laten linken naar de pagina waar de header informatie heen verstuurd word.

Anders zit je namelijk met CopyRight.. Kun je veel gedonder mee krijgen, geloof mij.

Met vriendelijke groet,

B. Jones

Bjones, dit is geen probleem bij mij. Het Lotus gebeuren is bij ons opgesteld en iemand hier beheert het. Ik weet er meer van dan die persoon, maar wij blijven er beiden ver van weg wegens teveel problemen.

Los daarvan ben ik best nieuwsgierig naar wat jij hebt meegemaakt :) en nog nieuwsgieriger naar hoe je alles werkend kreeg.

Bjones, dit is geen probleem bij mij. Het Lotus gebeuren is bij ons opgesteld en iemand hier beheert het. Ik weet er meer van dan die persoon, maar wij blijven er beiden ver van weg wegens teveel problemen.

Los daarvan ben ik best nieuwsgierig naar wat jij hebt meegemaakt :) en nog nieuwsgieriger naar hoe je alles werkend kreeg.

Dat zal ik je vertellen :p:p
Als je op je website bijv het volgende form hebt ( Even simpel ) :
<form method="post" action="verzenden.php">
<input type="naam" name="voornaam"><BR>
<input type="submit" value="verstuur">
</form>

Als ik dit stukje code op een andere webserver plaats, maar dan bij verzenden.php
gewoon de link ervoor;) dus: Action="www.website.nl/verzenden.php">

Dat als je op de 2e server zegmaar het form invult word hij verstuurd naar de andere server..
Zoals ik vertelde, had ik dat ook met hyves gedaan.
unfairsale.nl
en toen heeft hyves een mailtje naar mijn hosting toegestuurd ( Antagonist ) en vervolgens lag mijn website eruit. Toen kreeg ik een waarschuwing en gingen hun de rotzooi wat linkte naar hyves van mijn ftp verwijderen.
Zodoende.

Met vriendelijke groet,

B Jones

p.s.
het was uitgebreider dan het onderstaande pagina, maar is helaas verwijderd.
Voorbeeld: http://capefladderde.com/william/woogle/

SSSSSSSSSSTTTT... niet tegen raymond spanjard zeggen :P:P:P

Laatst bewerkt:
Dat deel lukt me dus ook. Maar ik heb min of meer een oplossing. Ik heb gewoon een tussenpagina gemaakt. daar word je eerst naar gestuurd en die zegt: "u bent ingelogd". Deze stuurt u na vijf seconden terug naar waar je van kwam.

Niet exact wat ik zocht, maar ik heb ook niet veel input gehad :D

Dat deel lukt me dus ook. Maar ik heb min of meer een oplossing. Ik heb gewoon een tussenpagina gemaakt. daar word je eerst naar gestuurd en die zegt: "u bent ingelogd". Deze stuurt u na vijf seconden terug naar waar je van kwam.

Niet exact wat ik zocht, maar ik heb ook niet veel input gehad :D

Zo moeilijk is dat toch niet,

Als het formulier verstuurd word, kun je achter action= toch de redirect pagina invullen?
En anders controleer je of de cookie geset is, en link je hem/haar door naar de pagina waar jij ze heen wilt laten linken.
PHP:
<?php

$link = 'www.websitewaarheengestuurdmoetworden.nl';

if (!isset($_COOKIE['visited'])) { 
header('Location: '.$link);
}
?>

Zoiets moet lukken:thumb:

Met vriendelijke groet,

B Jones

Status
Niet open voor verdere reacties.