Na nieuwe windows installatie wordt mijn brander en andere schijven niet meer erkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hajacaeswe

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Ik heb een dubbel boot systeem, wat ik voor het gemak windows xp1 en windows x 2 heb genoemd.
Windows XP1 wou niet opstarten en bleef maar herstarten.
Mijn windows schijf erin gedaan voor een repair. Nam hij niet. Doorgegaan met setup en er werd een windows installatie herkend. Er werd gevraagd of de C:partitie geformarteerd moest worden voor de nieuwe setup. Met ja bevestigt. Installatie goed verlopen. Alle updates, service pack 2 erop. Werkt perfect.
Maar, in windows XP1 wordt mijn brander en de schijven niet meer herkend. Ik heb 3 harde schijven en totaal meerdere partities.
In schijbeheer staat alles op OK, ondanks dat een van de 3 schijven erkend wordt en dan nog maar voor de helft.
80gb terwijl de schijf 160gb groot is.
Als ik in de andere boot Windows XP2 opstart is alles
aanwezig.
Daarin is dus niets veranderd.
Ik heb een schijf van 40gb, een van 120gb en een van
160gb.
Hoe krijg ik zonder data verlies mijn schijven terug, zodat windows ze herkend en koppeling naar windowsXP2
In schijbeheer van Windows XP1 wordt windows XP2 wel gezien.
Graag een goede reactie.

Mag ik aannemen dat je ook Service Pack 2 geïnstalleerd hebt in XP1?

Zonder dat (of zonder een andere ingreep) kunnen sommige partities niet gezien worden, schijven die 136 GB of groter zijn.

Zodra Service Pack 2 is geïnstalleerd, en je ziet nog steeds geen schijven, kijk dan in ieder geval even in Schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc), maak het Schijfbeheer scherm maximaal groot, en doe Beeld -> Boven -> Schijvenlijst.
Kijk of al je fysieke harde schijven staan vermeld in het bovenste deelvenster, en of die wel op status "On Line" staan.

Succes,

Tijs.

schijven worden niet gezien.

dnties zoals ik al gemeld had was het systeem up to date.
Ik heb inmiddels zelf al de oplossing gevonden.
In apparaatbeher stond een vraagtekentje bij massaopslag.
Ik ben in windows XP2 gaan kijken wat daar stonden dat bleek een installatie van Ultra 100 TX2/133 TX2 te staan.
Daar heb ik een floppy van.
Het systeem windows xp1 weer opgestart. In apparaatbeheer stuurprogramma's bijwerken bij die massaopslag. Mijn A3 flop erin en voilá alle schijven waren er weer.
Toch bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan