Na oplossen van eerder probleem doet mijn cdrom station het ineens niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shadowcat

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Van de week had ik hier al een vraag gesteld over het terugvinden van mijn bestanden na het herstellen van mijn laptop vanwege het AVG-virus (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=386622)
Mijn bestanden heb ik terug maar nu doet ineens mijn dvd-/cd rom station het niet meer.
Ik wilde alle programma's (ms word en virusscanner etc.) weer op mn laptop installeren, maar nu wordt het dvd-/cd rom station niet meer door mijn laptop herkend. Hij staat niet meer onder deze computer, maar wel onder apparaatbeheer en daar zonder een uitroeptekentje of ander vaag icoontje voor het apparaat (lijkt gewoon normaal dus)
Ook geeft apparaatbeheer (na dubbelklikken op het station dat ) geen probleem aan, zegt dat de sturingsprogramma's up to date zijn en een vorig sturingsprogramma is er niet.

Wat moet ik nu doen?

De naam van het station is trouwens HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N.

Laatst bewerkt:
ga naar start-uitvoeren en typ regedit. en klik op OK.
Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.
Kijk of bij die sleutel de waarde LowerFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.
Kijk of bij diezelfde sleutel de waarde UpperFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.

Sluit de register-editor af.

Start de pc opnieuw op.

Heb de stappen gevolgd die jij aangaf en vond idd LowerFilters. Heb dit verwijderd en mn laptop opnieuw opgestart, maar het probleem is er nog steeds...:(
Wat kan ik nog meer doen?

je kan proberen om de cd/dvd speler te verwijderen in apparaatbeheer en dan de pc opnieuw opstarten, dan wordt hij waarschijnlijk wel herkend en overnieuw geinstalleerd.

Heb dat ook gedaan, maar hij doet het nog steeds niet. Bij het heropstarten werd niets gezegd over het opnieuw installeren ofzoiets, maar hij staat gewoon weer terug onder apparaatbeheer

Ik zie upperfilters wel onder 4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 (schijfstations) staan, is het een mogelijkheid om die te verwijderen? of mag dat niet omdat je zei dat het moest bij dat 4D nr dat op 965 eindigde

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan