Na opnieuw instaleren windows d schijf weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnyolsen

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Hallo!

een weekje terug zat ik op mijn asus laptop en liep hij elke keer vast.
ik dacht dat het een virus was was of zo dus heb snel men bestanden op d schijf gezet en daarna wou men com niet meer opstarten.
nog wel in het f2 asus menu f8 menu en de recover cd pakte hij ook nog.
als ik geen van alle dee viel hij na al die getallen en opstart dingen uit kreeg het xp logo niet te zien.
wou ik in veilige modus opstarten viel hij uit.
nu ben ik bij een maat geweest en die heeft 1 werkgeheugen er uit gehaald omdat hij dacht dat ie daar op vast liep/uit viel.
daarna recover cd erin en alles werkte weer behalve mijn d schijf die zie ik in deze computer niet eens meer staan iemand een idee wat dit kan zijn?
ik heb de d schijf er niet uit gehaald dus geen losse draadjes verhaal.
en virus was het blijk baar dus ook niet.
wel liep dat ding enige tijd voor dit alles wel eens te miepen over viritueel geheugen die vol zou zijn.

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Heb je al eens bij Schijfbeheer gekeken wat daar vermeld wordt over je harddisk?
Ik ben bang dat je ergens iets verkeerd gedaan hebt en de harddisk weer één partitie geworden is. (data foetsie)

thanks

thanks dude voor je reactie!

ik zal eens kijken ik hoop het beste maar ziet er tot nu toe niet goed uit.
maar wat ik appart vind is ik heb 40 gb geheugen hij geeft bij eigenschappen op c aan dat c slechts 20 is als het weer 1 is geworden zal het dan toch 40 moeten zijn of zie ik dat helemaal verkeerd?

greets

Dit geeft al een beetje hoop.
Kan je een screenprint plaatsen van wat je ziet bij schijfbeheer?

zoiets

Bijlagen

• schijfbeheer.jpg
    schijfbeheer.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 35
:)
Je drukt op ALT + "printscreen" toets als je het venster van schijfbeheer op je scherm hebt.
Dan open je WORD en doet CTRL + V om het te plakken.
De doc voeg je dan als bijlage in je bericht.

Het plakken kan ook in photoshop, maar ik weet niet of je daar mee overweg kunt.

ben ik weer

okay ik heb geen words ivm herinstalatie dus dit gaat even niet lukken.
ik wou het via paint doen maar dan wil help mij hem niet uploaden.

wat ik zie is in beheer scherm onder volume staat C dan nieuw volume E en dan recovery
achter alle drie staat partitie standaard dan bij c fat 32 E ntfs en recover fat 32
de status van alle drie is in orde maar bij c staat er achter (systeem) en recover (obekende partitie)
capaciteit c 21,25 gb en 16,39 gb vrij E 14,13gb en vrij 14,07 gb vrij en recover 1,86 en 499 mb vrij.
foutolreantie bij alle drie nee en overhead 0%

nu heb ik met mijn ongeduld toch even verder gezocht op forums en kwam tegen dat ik de toen d schijf die gister geen naam had een naam moest geven dat heb ik gedaan en dat is dus E geworden wat gister nog nieuw volume was.
toen ik dat dee begon ie meteen te formateren en heb het proces direct afgesloten.

maar dus in computer beheer ziet ie wel dat er nog een ruimte is en niet alleen c.
inmidels heb ik zo het vermoeden dat ik het met dat naam geven een beetje verkloot heb.
maar als jij nog wat weet hoor ik het graag.
wederom alvast bedankt!:thumb:

In paint had het ook gekunnen, maar dan moet je opslaan als JPEG en niet als BMP. BMP is te groot om hier te uploaden.

Maar verderop lijkt het hoopvol te worden, totdat je over je ongedudlige actie begint.
Nou lijkt me dat je beste kans op succes ligt bij een file recovery tool zoals bv testdisk om verloren bestanden terug te halen. (dit heeft niets te maken met je recovery schijfjes) Door je laatste actie begin ik de draad wat kwijt te raken in het precieze probleem en kan je zo van afstand eigenlijk niet goed verder helpen, sorry.

Misschien kan iemand anders dit oppikken.

thanks anny way!

okay dt kan ik idd nog proberen!
is dat ingewikeld of ook redelijk makelijk zelf te doen ik ben geen expert ma met wat hulp er bij kom ik vaak wel ver.
dus heb je nog wat tips voor me waar het best te downloaden welk programma?
zo niet in elk geval super bedankt voor je aandacht aan mijn help vraag!

groetjes

In paint had het ook gekunnen, maar dan moet je opslaan als JPEG en niet als BMP. BMP is te groot om hier te uploaden.

Maar verderop lijkt het hoopvol te worden, totdat je over je ongedudlige actie begint.
Nou lijkt me dat je beste kans op succes ligt bij een file recovery tool zoals bv testdisk om verloren bestanden terug te halen. (dit heeft niets te maken met je recovery schijfjes) Door je laatste actie begin ik de draad wat kwijt te raken in het precieze probleem en kan je zo van afstand eigenlijk niet goed verder helpen, sorry.

Misschien kan iemand anders dit oppikken.

Het ging al mis toen je met de benaming ging rommelen en het formatteren af moest breken, en een tool als testdisk is bij verkeerd gebruik de beste garantie dat je data voorgoed weg is. Testdisk daar kan ik wel mee overweg, maar ik kan het gedrag ervan op een andere pc onmogelijk voorspellen.
Ik zou even je vraag opnieuw formuleren en hopen dat iemand je verder kan helpen.
Succes verder... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan