Na opnieuw installeren problemen met Data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hoi

Ik heb een nieuwe moederbord in mijn pc gekregen oude was kapot.
Nu staat op de D: schijf mijn profiel met mijn gegevens , maar ik kan niet meer in mijn gegevens komen zie ze wel allemaal staan documents and settings / documenten / Favorieten enz. maar krijg de melding zosnel als ik een betand wil openen dat ik niet de machtingen hebt , beveiligen :(

Dit doet hij bij alle data foto's , brieven alles :confused:

Alvast bedankt,

Nathalie

Stond op die schijf een windows besturings programma?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zult Eigenaar moeten worden van die mappen op D: om de melding te vermijden.
Algemene instructie Eigenaar worden in XP: hier

Heb je XP Home, dan kun je (om geen Veilige modus te hoeven gebruiken om rechten en eigenaarschap aan te passen) Fajo XP FSE installeren.
Je hebt dan in XP Home bij de Eigenschappen van een map of bestand een tabblad Beveiliging (XPFSE) beschikbaar, waar je de zaken m.b.t. Eigenaar + rechten kunt regelen.
Als je XP Professional hebt, maar toch niet automatisch (zonder Veilige modus) het tabblad Beveiliging beschikbaar hebt (omdat "Simpel delen" aanstaat), dan ook Fajo XP FSE installeren.

Succes,

Tijs.

Hoi,

Ik zal wel wat fout doen ik heb XP pro en op de schijf waar de Foto's enz opstaan heeft ook een Windows opgestaan een kennis heeft die schijf ook al in zijn pc gedaan maar dan heeft hij ook het probleem dat de bestanden er niet afgehaald kunnen worden.

Ik heb Fajo XP FSE geinstalleerd en in de beveiling aangevinkt dat iedereen toestemming heeft maat ik mag er nog niet bij :(
De D: schijf moet erna gewist worden maar wil eerst de bestanden eraf hebben koperen lukt niet , ik hoop niet dat ik de bestanden kwijt raakt.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Nathalie :rolleyes: :(

Je hebt de groep Administrators wel eerst eigenaar gemaakt zoals in de instructie aangegeven? In principe is dat al genoeg, want XP zet dan meteen de rechten zo dat de Administrators (waaronder jij dus) bij de bestanden/mappen kunt.

Doe anders eens een paar schermafdrukken. In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je die kunt maken en uploaden naar het forum.

Tijs.

Nou ik ben met mijn vriend samen bezig geweest om hier uit te komen of we overzien wat maar het lukt niet :( , er staan al onze gegevens bij wil ze niet kwijt raken :confused:

De Windows draait op de C: schijf deze gegevens staan op de D: schijf in de map documents and settings / documenten / Favorieten enz

Alvast bedankt voor je hulp

Bijlagen

• fout1.JPG
    fout1.JPG
    16,9 KB · Weergaven: 37
  • fout2.JPG
    fout2.JPG
    38,8 KB · Weergaven: 30
  • fout3.JPG
    fout3.JPG
    16,4 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
hhmmmm, raar. Misschien kan je hier wat mee;

1. Start > Uitvoeren > typ " cmd " (zonder haakjes)
2. Typ hier " control userpasswords2 " (zonder haakjes)
3. Kijk of je de juiste rechten hebt. Zoals administrator rechten.

Tja durf het bijna niet meer te melden maar ook dit gaat niet kan niet in de mappen komen :shocked:
Heb mij als administrator aangemeld en opnieuw opgestart en nog de melding :confused:

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    44,3 KB · Weergaven: 57
tjaa, ik zie dan maar 1 oplossing: Een back-up maken, van al je bestanden op deze schijf, en daarna formatteren. Kijk bij bijlage voor hoe je een back-up kunt maken.

Rechtsklik op zo'n map waar je toegangsproblemen mee hebt, kies Eigenschappen en geef ons wat schermafdrukken van het tabblad Beveiliging (XPFSE) waarbij je aangeeft welke rechten de verschillende groepen en gebruikers hebben (dus elke afzonderlijke gebruiker aanklikken in dat tabblad en dan een schermafdruk maken).

Geef daarna ook (via het knopje Geavanceerd in datzelfde tabblad) een schermafdruk van het tabblad Machtigingen en een schermafdruk van het tabblad Eigenaar.

Tijs.

Tja nog een keertje :o
Hier zijn de afdrukken

Heel veel dank voor de hulp zover

Bijlagen

• fout 1.jpg
    fout 1.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 48
  • instellingen 1.JPG
    instellingen 1.JPG
    46,1 KB · Weergaven: 41
  • instellingen 2.JPG
    instellingen 2.JPG
    67,3 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Misschien ben je vergeten het vinkje te zetten om het eigenaarschap (ook) over te nemen voor submappen. Ook komt het voor dat de groep Administrators wel eigenaar is, maar de groep Administrators geen rechten heeft gekregen, je zult in dat geval (nadat je eigenaarschap hebt omgezet en op Ok gedrukt hebt) alsnog ook nog rechthebbenden moeten toevoegen in het Beveiliging (XPFSE) tabblad.

Verder is het soms is gewoon een kwestie om ook de individuele submappen nog zo'n eigenaarschap (+ rechtenverschaffings) procedure te laten ondergaan. Probeer dat dus voor alle (sub-)mappen waar je nu (nog) tegen toegangsproblemen aanloopt.

Succes,

Tijs.

Andere mogelijkheid die je hebt is het kopiëren van die bestanden nadat je hebt opgestart vanaf een Ubuntu Live CD.

Enkele instructies en links m.b.t. Ubuntu / Ubuntu Live CD heb ik hier bij elkaar gebracht.

Dit dus als 'quick fix'; als je ook nog wat van XP wilt leren dan gewoon doorgaan met eigenaarschap en rechten wijzigen zoals in mijn vorige posting aangegeven.

Tijs.

Hoi Hoi , we moesten toch nog even na jullie antwoorden kijken en hopen dat het toch ging lukken , en ik heb goed nieuws het is gelukt :p

We hadden het met de backup eerst verkeer gedaan door de schijf niet te formateren.
Dus met de Backup is het toch gelukt de rest ging niet of we deden wat fout tja ben meer een domme brunnette :rolleyes:

Ik ben jullie heel dankbaar dat we de foto's terug hebben nu toch maar snel op stickje zetten :thumb: :thumb: :)

bedankt allemaal :love: :love:

das is mooi om te horen :D
Zo je nog even op "Vraag is opgelost" kunnen klikken?
Dan weet iedereen dat deze vraag is opgelost ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan