Na opnieuw installeren van XP, start computer niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThamarBerber

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Berichten
33
Ik besloot laatst mijn computer weer op te schonen.
Dus officiële recovery disc erin, vragen beantwoorden, gegevens invullen, wachten tot alles was geïnstalleerd. Komt de computer, na opnieuw opstarten, op een zwart scherm met knipperend streepje terecht!
(op advies van iemand) In de BIOS opstartmogelijkheden verandert: CDROM eerst, Hard Disk tweede, USB Floppy derde, USB HARD disk vierde, Network Device vijfde.
Maar het zwarte scherm blijft knipperen.
Weet iemand wat er aan de hand is, en wat ik eraan kan doen?
Bij voorbaat dank,
 
Hoi,
zet de bootopties eens terug zoals ze voorheen stonden en zet de harddisk als eerste.
Laat ook even weten welke pc (merk/type) dat je hebt.
 
image.jpg
Hoi,
zet de bootopties eens terug zoals ze voorheen stonden en zet de harddisk als eerste.
Laat ook even weten welke pc (merk/type) dat je hebt.

Ik heb een Medion Akoya. Ik weet het: iedereen heeft commentaar op Aldi, maar ik gebruik mijn laptopje al jaren en ik ben héél tevreden ermee.image.jpg image.jpg
 
Ik heb geen commentaar op Medion hoor, het heeft geen resultaat gehad? Was er een speciale aanleiding om je pc op te schonen, m.a.w. had je al problemen en heb je daarom besloten te recoveren?
 
Ik heb geen commentaar op Medion hoor, het heeft geen resultaat gehad? Was er een speciale aanleiding om je pc op te schonen, m.a.w. had je al problemen en heb je daarom besloten te recoveren?
Ok, sorry. Meestal krijg ik nogal wat over me heen, als ik vertel wat voor laptop ik heb.
In zekere zin heeft het wel geholpen: ik ben nu het knipperende streepje kwijt. Maar nu krijg ik, wat er op de bijlagefoto staat.image.jpg
Ik raakte van alles 'kwijt': de datum en tijd waren ineens niet meer te zien, allerlei iconen èn de programma's ervan verdwenen één voor één. Mijn firewall was op een gegeven moment zelfs zomaar verdwenen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Als het goed is heb je buiten je recovery-cd ook een aparte cd met hardwaredrivers e.d..
Mijn broer heeft ook een Medion die heeft een aparte cd erbij met drivers.
 
Laten we even de zaken 1 voor 1 even nalopen, je doet een recovery met een werkend besturingssysteem of je doet een recovery d.m.v. een speciale toets/toetsencombinatie tijdens het opstarten.
Welk soort recovery heb je precies gedaan?
 
De vraag is, #6 had je voor de recovery problemen met je laptop?
 
En wat als je de ethernetkabel aansluit voor het installeren, bij de medion pc van mijn schoonouders kon ik die herstellen via een verborgen partitie.
Tijdens boot op F10 blijven drukken.
 
Dát kan ik nog eens proberen! Dank je wel. Want er zijn inderdaad stukjes van XP CDROM niet gekopieerd, en die hadden inderdaad te maken met de verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan