Na opnieuw installeren Windows XP geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

St17

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
79
Hallo,

Hier thuis zijn 3 computers aangesloten op 1 router. Twee hiervan zijn via een draad aangesloten op de router en 1, mijn laptop is aangesloten via draadloos internet. Nou heb ik 1 computer opnieuw geinstalleerd helemaal leeg en opnieuw windows xp erop. Echter wil hij nu geen contact meer maken met internet waar voor de herinstallatie er geen problemen waren. Dit terwijl ik nog wel internet heb op mijn laptop en de andere computer. De draden zitten er allemaal prima in, heb ze er al eens een keertje uitgehaald zodat hij opnieuw internet gaat zoeken, dit wou in het verleden nog weleens helpen, maar hij doet niets. Ik heb daarnaast ook via windows zelf cotact proberen te maken met internet maar dat gaat niet goed. Ik krijg wel dit te zien als ik druk op Status van 1394-verbinding Status verbonden, snelheid 400 megabit per sec. Maar bij activiteit staaat verzonden/ ontvangen pakketten 0. Ik heb de firewall al uitgezet maar dat is het ook niet. Daarnaast heb ik al eens het internetdraad direct in de computer gedaan maar ook dan maakt hij geen contact met internet. Hij geeft wel een klein lichtje als ik hem in de computer stop.

De (naar mijn mening) relevante gegevens :
SMC Router
Windows XP Media Center Edition
Kabel internet via @home

Heeft iemand een idee?

heel erg bedankt!

met vriendelijke groet Thomas Scholten

p.s. als je nog meer info wilt meld dat dan, dan zoek ik zo snel mogelijk de juiste informatie op.
 
Kijk eens bij je hardware of je netwerkkaart erkend wordt.
Anders bij hardware (configscherm) eens laten zoeken en dan de driver ervan installeren.
 
Hallo,

bedankt voor het reageren.

Antwoord 1. Ja hij vind de netwerkkaart, hij geeft aan dat die correct werkt.

Antwoord 2. Ik kan niet zo heel veel met jouw 2 linkjes, de eerste op helpmij.nl die geld voor het aansluiten van een computer op een draadloze manier. Bij mij gaat het om een aansluiting met draad. Bij jouw 2e linkje wil hij dat je vaste IP adressen gaat aanmaken terwijl dit juist niet moet dacht ik.

groet Thomas
 
probleem speelt nog steeds?
kom deze draad ineens tegen. Beetje weggestopt.
 
Hoi,

Wat bedoel je met je reactie? Ja het probleem speelt nog steeds.

groeten Thomas
 
Er is een snelle manier om te checken of je pc werkt naar internet toe. Dat is inderdaad door hem direct aan te sluiten op de modem van @home.
Je moet dan alleen ook de computernaam wijzigen in CC-xxxxxx (xxx = naam die @home heeft doorgegeven aan jou). Vergeet je netwerkkaart dan trouwens niet op automatisch te zetten qua speed!

Stel dat je gewoon wilt testen via de router. Krijg je een ip-adres op de probleempc van je router?
(dus >start >uitvoeren >cmd en hier ipconfig/all intypen
kun je zeggen welk ip-adres je hebt? Moet liggen indezelfde range als je andere pc's. Check het anders eerst daar eens. Dan heb je vergelijkingsmateriaal.
Gateway, DHCP en DNS moet het ipadres zijn van de router.

/offtopic
dat 'weggestopt' was meer bedoeld voor mijzelf. blijf normaal in draad over computersystemen en kijk op de intropagina welke problemen net zijn aangemeld.
 
Laatst bewerkt:
hij is opgelost hoor, de driver van mijn netwerkkaart moest nog geinstalleerd worden :)

bedankt voor jullie moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan