Na opstart geen internet meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

steve379

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Wie kan mij met het volgende probleem helpen?
Ik maak gebruik van een laptop met Windows 98 erop. Tot nu toe had ik via een ADSL-modem toegang tot internet. Sinds kort heb ik een router aangeschaft om zo meerdere PC’s gebruik te laten maken van mijn router.
Dit is het probleem:
Ik start mijn laptop op terwijl hij rechtsreeks aangesloten is op mijn ADSL-modem. Alles werkt prima.
Vervolgens sluit ik mijn laptop aan op mijn router en maak dus via mijn router gebruik maak van mijn ADSL-modem. Met winipcfg geef ik vrij en vernieuw ik vervolgens alles en krijg netjes het IP-adres van mijn router binnen. Ook nu kan ik nog gewoon gebruik maken van internet.
Maar als ik vervolgens mijn laptop afsluit en weer opstart (mijn laptop is dus nog steeds gekoppeld aan mijn router) dan krijg ik weer netjes (onveranderd) de instellingen van mijn router te zien, alleen krijg nu dan opeens geen toegang meer tot internet. Een ping opdracht geeft “Geen host beschikbaar” terug. En als ik via winipcfg alles probeer vrij te geven en te vernieuwen krijg ik de melding “kan geen DHCP server vinden” terug.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Help!

Staan je netwerk instellingen op "automatisch" in alle gevallen?

Kun je de drivers van je netwerkkaart verwijderen, en die geheel opnieuw installeren?
Vervolgens een nieuwe frisse verbinding maken?
Wat gebeurd er dan?

Mischien kunnen we beter vragen wat voor modem je hebt, als je toevallig een modem/router in een hebt dan is het logisch dat je niets voor mekaar krijgt, deze kan dan wel weer op een extra router geplaatst worden maar daar moet je dan wat meer voor instellen.

Vertel eens wat voor merk modem heb je nu??

Ik heb mijn netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, maar het effect is nog steeds hetzelfde.

Ik maak overigens gebruik van een Sweex Broadband Router, dus zonder modem.

De router is ook wel geconfigureerd en heeft zich al aangemeld bij je modem?? of te wel de gegevens voor het inloggen bij je provider staan nu waarschijnlijk in je modem? de router moet dus een ip adres verkijgen van je modem, of moet je de gegevens in je router nog plaatsen zodat deze via je modem het internet op mag?

Hi JJW,

Ik weet niet helemaal hoe ik dat allemaal moet checken. Wat ik in ieder geval gedaan heb is dat ik d.m.v. Dynamic IP me heb aangemeld bij mijn router, vervolgens het Mac-adress gekloond.
In mijn status overzicht van mijn Sweex Router staat dan ook netjes dat ik Internet Connection heb. Maar zoals gezegd bij een nieuwe opstart heb ik dat niet en kan ik zelfs mijn router niet meer benaderen.

Nog suggesties?

Dus voor die nieuwe opstart heb je ook internet op je pc, je kunt dan dus de router in en het modem?
Daarna herstart je en dan is alles weg, geen internet meer, geen router setup meer, dan kan ik alleen maar bedenken dat je mischien een vast ip aan je pc moet geven, voordat je dat doet moeten we wel weten in welke range de DHCP pool van je router loopt.
klint allemaal even moeilijk maar goed.
Wat is het adres voor je router als ik vragen mag, dan kan ik wel een ip adres bedenken wat we kunnen gebruiken voor een vast ip adres in ieder geval om je pc voortaan wel te laten comuniceren met je router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan