Na opstart van Windows 7 duurt het 30-40 seconden voordat internet geladen is

Status
Niet open voor verdere reacties.

silentpc

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2012
Hoi forumleden,

Ik zit weer met een nieuw probleem. Dit is een moeilijk geval, maar ik hoop dat enkelen deskundigen mijn probleem kunnen verhelpen.

Mijn probleem is het volgende:

Ik gebruik Windows 7 (twee weken in gebruik nu) en na het opstarten van mijn pc (opstarttijd ong. 35 seconden) klik ik gelijk chrome aan om internet op te starten. Maar helaas moet ik sinds enkele dagen zo'n 30-40 seconden wachten totdat internet zichtbaar is.

Ik vind dat er vast wel een probleem moet zijn. Als ik op chrome klik, opent ie zich en dat staat er: proxy laden, aanvraagt wordt verstuurd. En dan krijg ik een foutmelding.

Elke keer krijg ik nu dit probleem. Is iemand bekend met dit probleem en heeft iemand een oplossing?

Je zult wel bedoelen dat de netwerkverbinding pas 'gereed' is nadat 30-40 seconden al het bureaublad is getoond.
Daarbij neem ik aan dat je draadloos Internet gebruikt, dus niet bedraad.

Wat ik even (ter vergelijking) zou doe is even een bedrade verbinding opzetten en kijken hoe lang dát dan duurt. Duurt dat aanmerkelijk korter, dan zou het (m.i.) bijv. aan je draadloze netwerkkaart-driver kunnen liggen, relatief slechte bereikbaarheid van je draadloze netwerk etc.

Overigens heb ik het zelfde op mijn W7 laptop (Asus), dus het kan ook zijn dat W7 ervoor verantwoordelijk is. [Asus laptop op 2 meter van de draadloze router.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo silentpc. Van chrome help zelf. Deze zou je ook nog een kunnen bekijken. 2e linkje staat iets over proxy en nog veel meer. Het is een workarround. Succes. Klik

Ok, volgens mij een paar zaken door elkaar, maar handig om te weten:

Windows start de Netwerkverbindingen (dus ook Internet) pas nadat de FireWall operationeel is (indien aanwezig/ingeschakeld).

Daarna moet dan nog de proxy inschakelen, & zo te lezen is die sinds een paar dagen verkeerd geconfigureerd. Wat & waarom is dan verder uitzoeken.

Ik gebruik bedraad internet. En wat raar is.. net startte ik mijn pc opnieuw op en toen klikte ik direct chrome aan en toen kwam wel direct internet tevoorschijn. Gistermiddag was dat ook het geval, maar vanochtend moest ik weer 30-40 seconden wachten.

Echt heel raar..

Morgenochtend ga ik kijken of het probleem vanzelf verholpen is. Ik zal het laten weten.

Helaas gebeurt dit weer..

Ik krijg de volgende melding:

Deze webpagina is niet beschikbaar
De server op www.google.nl kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
Controleer uw internetverbinding. Start alle routers, modems, of andere netwerkapparaten die u gebruikt opnieuw op.
Controleer uw DNS-instellingen. Neem contact op met uw netwerkbeheerder als u niet zeker weet wat dit betekent.
Probeer het voorspellen van het netwerk uit te schakelen door deze stappen te volgen: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Instellingen > Geavanceerde instellingen weergeven... en verwijder het vinkje bij 'Netwerkacties voorspellen om de laadprestaties van pagina's te verbeteren'. Als het probleem hierdoor niet wordt opgelost, raden we u aan dit selectievakje weer aan te vinken voor betere prestaties.
Voeg Google Chrome als toegestaan programma toe aan de instellingen van uw firewall of antivirussoftware. Als dit al een toegestaan programma is, kunt u het verwijderen uit de lijst met toegestane programma's en het opnieuw toevoegen.
Als u een proxyserver gebruikt, controleert u uw proxyinstellingen of neemt u contact op met uw netwerkbeheerder om te controleren of de proxyserver werkt. Als u denkt dat u geen proxyserver zou moeten gebruiken, past u uw proxyinstellingen aan: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Instellingen > Geavanceerde instellingen weergeven... > Proxyinstellingen wijzigen... > LAN-instellingen en verwijder het vinkje uit het selectievakje bij 'Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken'.

Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Kan het DNS-adres van de server niet oplossen.

Weer moet ik na opstarten van Windows 7, 30-40 seconden wachten, verschillende keren chrome openen en sluiten of steeds de pagina refreshen zodat internet uiteindelijk zichtbaar wordt ipv direct.

Proberen. Extra, Internetopties, Verbinding selecteren als Tabblad, LAN Instellingen, Instelling automatisch detecteren.

Zou best kunnen dat je isp problemen heeft met zijn dns servers, miss iets te vinden op de site van ze, poosje terug had UPC daar last van.

Of je router begint te dementeren, die zou je kunnen resetten met de resetknop op dat toestel en opnieuw kunnen installeren en configureren.
Zelf gebruik ik de dns ip adressen van de isp zelf maar gebruik dan ook gebruik van vaste ip adressen i.v.m. p2p en een ftp server.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan