Na opstarten doen veel programma's het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Nadat ik Avast Free had aangepast en opnieuw had opgestart wilden veel programma's niet meer opstarten: Firefox, Chrome, Ccleaner, System Restore en ASC liep vast. In veilige modus opgestart: Avast en VLC verwijderd en de PC naar een eerder datum terug gezet. Iedere keer als ik PC opnieuw heb opgestart werken voornoemde programma's niet meer, ze staan dan wel in Taakbeheer. In de veilige modus heb ik Cclener gebruikt en na opstarten Trend Micro Housecall, die vond 7 dingen waaronder een Trojan, toen moest ik opnieuw opstarten en toen deden voornoemde programma's het weer niet meer. Na de laatste nieuwe opstart blijft ie hangen: Preparing to configure Windows...Do not turn off your computeren dat is al sinds 14:20 uur zo. Heeft iemand enig idee hoe ik dit permanent kan oplossen?

Laatst bewerkt:
Dus je kunt het systeem niet meer opstarten en bij de programma's komen.

Heb je nog een volledige systeemkopie? Dan die herstellen via een bootmedium.

Hetr systeem kan ik gewoon opstarten, alleen de genoemde programma's willen niet goed opstarten. Ergens staat er iets niet goed, maar heb geen idee wat het kan zijn.

Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.

Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Als SFC erin is geslaagd de systeembestanden te herstellen, start u uw pc opnieuw op. Ga anders verder met de volgende opdrachten en druk na elke opdracht op Enter. Vergeet niet de spatie voor elke / (forward slash).

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Programma's al eens opnieuw geïnstalleerd, na deze eerste te hebben verwijderd?

Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.

Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Als SFC erin is geslaagd de systeembestanden te herstellen, start u uw pc opnieuw op. Ga anders verder met de volgende opdrachten en druk na elke opdracht op Enter. Vergeet niet de spatie voor elke / (forward slash).

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Het leek er heel even op dat het opgelost was, maar helaas, de sfc had ik al gedaan, maar daar kwam niks uit, maar als ik die nu doe dan werkt het niet (wel in de veilige modus}, maar ff proberen in de veilige modus. de DSM CheckHealth kreeg ik een fout melding.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Programma's al eens opnieuw geïnstalleerd, na deze eerste te hebben verwijderd?
Helpt ook niet, het enige wat tot nu tijdelijk heeft geholpen is de PC terug zetten naar een eerdere datum, maar dat lukt alleen vanuit de Veilige modus.

Voor de toekomst?

En Cleaner?
Niet gebruiken....

Maare, als je in veilige modus een systeemherstelpunt hebt gebruikt en je start opnieuw op dan werken die progs weer niet meer?

Voor de toekomst?

En Cleaner?
Niet gebruiken....

Maare, als je in veilige modus een systeemherstelpunt hebt gebruikt en je start opnieuw op dan werken die progs weer niet meer?
Alleen de virusscanner werkt dan niet meer, maar de rest voor zover ik weet wel. Wat is dan het beste programma om cookies en andere rommel te verwijderen?

Volgens het logbestand van DISM vergat je een / voor de optie online
Vandaar de foutmelding.

• Dubbelklik vervolgens op MBSetup.exe om de Installatiewizard te starten, klik om verder te gaan op Installeren.
  • Je krijgt de optie "Kies je beschermingstype", kies daar voor Persoonlijk en klik op Volgende.
  • In het volgende venster kun je aangeven of je Browser Guard wil installeren, kies je hier niet voor klik dan op de regel: Nu overslaan waarna de Setup verder gaat.
  • Na het Installeren krijg je de melding Succes, klik dan op "Malwarebytes openen" en Malwarebytes wordt gestart. (dit kan even duren)
De onderstaande afbeeldingen zijn verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

ImageImageImageImage
  • Vervolgens krijg je het welkomstvenster te zien, hier klik je op "Aan de slag".
  • Nu kan je kiezen voor de Free of Premium versie, wij kiezen nu voor "Misschien later" (heb je een licentie sleutel kies je voor Abonnement activeren).
  • Nu krijg je een scherm waar je je "e-mailadres" kan opgeven om nieuws enz te ontvangen, klik vervolgens op Proefversie starten.
  • Malwarebytes is geactiveerd, klik op Ik snap het en daarna, klik "Aan de slag" waarna je kan Scannen enz.
De onderstaande afbeeldingen zijn verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

ImageImageImage

ImageImageImage

We gaan nu eerst de gratis versie inschakelen, doe het volgende:
  • Klik rechts boven op het afbeeld icoontje.
  • In het scherm wat opent klik op Mijn abonnement en dan op Proefversie deactiveren.
  • Bevestig dit met Ja.

ImageImageImage

-----------------
  • Malwarebytes is nu geïnstalleerd en klaar voor gebruik en we gaan een Scan doen.
  • Klik op "Scannen" en je pc wordt gelijk gescand op mogelijke infecties.
  • Wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijg je hier een overzicht van.
  • Zorgt ervoor dat nu alle gedetecteerde items zijn geselecteerd en klik op "Quarantaine".
  • De bedreigingen worden nu in quarantaine geplaatst waarna je op Gereed kan klikken en Malwarebytes kan afsluiten.

ImageImageImage

De proefversie had ik eerder gebruik van gemaakt, maar heb Malware Free wel laten draaien. .
Toto nu toe geen problemen meer, dus ik hoop dat het nu klaar is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan