Na opstarten geen netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Als ik (bij een kennis) de pc, met windows 7, opstart, wordt er geen netwerkverbinding gemaakt. Als ik dan naar een 'willekeurige' site ga, staat er dus 'kan geen verbinding maken'. Als ik vervolgens op de knop met 'problemen vaststellen' klik, wordt er na wat onderhuids herstelwerk, wel een net- en internetverbinding tot stand gebracht.
Op een laptop in dezelfde woning gaat alles wel goed. Provider is KPN.

Wat zou hier de reden van kunnen zijn. Ik dacht zelf aan mogelijke problemen met de netwerkkaart, maar weet dit niet zeker....

Hallo afarensis.
Hier staat wel heel veel op, probeer eens te achterhalen ook voor windows 7.

klik hier

Hallo,

Bedankt voor je reactie...
Prima info waar je naar verwijst, maar probleem wordt helaas niet besproken. Wat ik me trouwens afvraag is of je ook zonder netwerkaart (on board of los) een draadloze netwerkverbinding kunt maken. Of moet er altijd sprake zijn van een netwerkkaart? Als dit niet nodig is, hoeft het dus ook niet aan de netwerkkaart te liggen.

Na het doorlopen van mijn eerste mail zag ik dat ik vergeten was te melden dat het om een draadloze verbing gaat. Sorry hiervoor...

Hallo,

Ook bedankt 'maar weer' voor de moeite om de informatie op te zoeken....

Interessant, maar mijn oplossing zit er niet bij. We hebben ook nog met een KPN-medewerker gesproken, en die gaf aan dat het niet aan de verbinding lag, en ook niet aan de netwerkkaart. Maar waar ligt het dan wel aan... Als ze er niet uitkomen, dan krijg je altijd de 'dooddoener': gaat u maar even met de pc naar de winkel. Ja, even....

Zou het zin hebben, zo duur zijn die kaarten niet, om er een netwerkkaart bij te prikken? Al is het maar om uit te sluiten dat het hier wel of niet aan ligt.... Het is een niewe pc (Medion), daar zal de netwerkkaart (chip) vrijwel zeker geintegreerd zijn..

Laatst bewerkt:
Het is wat. Het enige wat ik me kan bedenken is de firewall minder streng te zetten. Verder zou ik het ook niet meer weten. Sorry.

Gaan we nog even proderen. Bedankt voor je hulp....

Kijk eerst eens even in de bios onder Advanced of de on-board LAN ingeschakeld is.

Bedankt voor je reactie..

Zal ik doen. Ik laat nog even weten (donderdag) of het hiermee gelukt is.

Inmiddels de adviezen van jullie opgevolgd, maar helaas, het probleem blijft. Inmiddels verwijst Medion naar KPN, en KPN naar Medion. Tsja, wat moet je daarmee.... Wellicht een zwaktebod, maar misschien toch maar voor bedraad kiezen. Wel veel werk met kabels trekken enzo..

Nogmaals allen dank voor de hulp.... Maar wellicht gaat er bij iemand nog een lampje branden.....

Lees de gebruiksaanwijzing van de Medion even goed door!..

Kijk of er ergens een (Fn+functie) knopje zit dat je moet in/omschakelen. Kijk ook even in Apparaatbeheer onder Netwerkkaarten of daar de Draadloos ingeschakeld is. Daar gaat het toch om, he??!...

Ook met deze suggesties lukt het niet. Echt een hardnekkig probleem.....

Inmiddels de adviezen van jullie opgevolgd, maar helaas, het probleem blijft. Inmiddels verwijst Medion naar KPN, en KPN naar Medion. Tsja, wat moet je daarmee.... Wellicht een zwaktebod, maar misschien toch maar voor bedraad kiezen. Wel veel werk met kabels trekken enzo..

Nogmaals allen dank voor de hulp.... Maar wellicht gaat er bij iemand nog een lampje branden.....

Afarensis, je hoeft toch geen kabels te trekken aangezien je laptop het wel doet. Kijk nog een evenbij openbaar of particuliere instellingen.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Choosing-a-network-location

Bedankt voor je reactie....

Er is ook wel een draadloze verbinding op de desktop, maar het gaat om, toch steeds weer die irrittiatie, dat de verbinding niet direct na het opstarten tot stand gebracht wordt. Daarna geen problemen meer.

Bedankt voor je reactie....

Er is ook wel een draadloze verbinding op de desktop, maar het gaat om, toch steeds weer die irrittiatie, dat de verbinding niet direct na het opstarten tot stand gebracht wordt. Daarna geen problemen meer.

Dus hij doet het wel, als ik je goed begrijp.

Dit schreef ik in mijn eerste mailtje....

"Als ik vervolgens op de knop met 'problemen vaststellen' klik, wordt er na wat onderhuids herstelwerk, wel een net- en internetverbinding tot stand gebracht........"

Het gaat dus om die periode ervoor...... Dus direct na het opstarten.....

Dit schreef ik in mijn eerste mailtje....

"Als ik vervolgens op de knop met 'problemen vaststellen' klik, wordt er na wat onderhuids herstelwerk, wel een net- en internetverbinding tot stand gebracht........"

Het gaat dus om die periode ervoor...... Dus direct na het opstarten.....

Dan denk ik dat er eerst veel geladen wordt voordat je het icoontje krijgt met volledige verbinding. Of een communicatie probleem met de router.
http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html

Pas wanneer (dit kan bijv. wel een half uur duren) ik doorga via de knop 'verbinding maken', wordt er daadwerkelijk verbinding gemaakt. Kan m.i. niet aan de programma's liggen die 'mee' worden opgestart. Ook via 'msconfig' geschoond. En de router is uitgebreid getest. Nee, het is geen standaard probleempje en ik vrees ook dat we er niet uit gaan komen.

Pas wanneer (dit kan bijv. wel een half uur duren) ik doorga via de knop 'verbinding maken', wordt er daadwerkelijk verbinding gemaakt. Kan m.i. niet aan de programma's liggen die 'mee' worden opgestart. Ook via 'msconfig' geschoond. En de router is uitgebreid getest. Nee, het is geen standaard probleempje en ik vrees ook dat we er niet uit gaan komen.

Probeer deze dan nog eens.
•Klik met je rechtermuisknop op netwerkpictogram
•Kies Probleem oplossen
•Is er een probleem gevonden, kan je Reparatie uitvoeren

Of brengt dat ook niets dan ben ik onderhand wel uitgeput.

Sorry, maar dat hebben we inderdaad allemaal al gedaan. Nietemin natuurlijk dank voor al je suggesties en tips...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan