Na opstarten PC hardeschijf leeg+minder capaciteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ninorulez

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2013
Goedemiddag,

Een week terug heb ik een raar probleem gehad met mijn hardeschijf (een losse, die je aan de pc kunt koppelen met usb)

Vorigeweek had ik mijn PC gerestart om een of andere reden, daarna zag ik dat alles op mijn hardeschijf weg was terwel mijn spullen er al een lange tijd op stonden.
Wat ik ook zo vreemd vind is dat, de hardeschijf leeg is maar er toch andere dingetjes in staan .oem bestanden en gewoon bestanden '''bestand'' die ik niet kan openen en een readme daar staat in:

* *
* AMD AHCI Compatible RAID Driver Diskette *
* *

====================
Contents on the disk
====================
README TXT This readme file
AHCIx86 Microsoft Windows miniport disk label file
AHCIx64 Microsoft Windows miniport disk label file
TXTSETUP OEM Microsoft Windows miniport text mode setup file
x86\AHCIx86 INF Microsoft Windows miniport setup file
x86\AHCIx86 SYS Microsoft Windows miniport driver for x86 compatible platforms
x86\AHCIx86 CAT Microsoft Windows WHQL Certified catalog file (place holder)
x64\AHCIx64 INF Microsoft Windows miniport setup file
x64\AHCIx64 SYS Microsoft Windows miniport driver for x64 platforms
x64\AHCIx64 CAT Microsoft Windows WHQL Certified catalog file (place holder)

================
Software Version
================
Microsoft Windows miniport driver 3.3.1540.13

Daarnaast heeft mijn hardeschijf (HDD) minder capaciteit, heeel wat minder.
Als ik via computer naar mijn schijf wil gaan zie ik dat er 919 KB in kan IPV 250 GB (daarvoor heen) en en er nog maar 1,38 MB beschikbaar is..

Als ik dan via computer beheer ga kijken en ik kijk bij opslag zie ik dat er 232,89 GB beschikbaar is, heel apart iets dus.

Mijn vraag is dus of iemand weet waar dit aan ligt en zoja hoe ik dit kan verhelpen, daarnaast of iemand weet of ik mijn oude bestanden dan gewoon weer terug kan krijgen ?
Alvast bedankt!

* aangepast *
De HDD heeft normaal een capaciteit van 250 GB, maar via computerbeheer geeft hij dus dat er nog maar 232,89 GB beschikbaar is, dus lijkt het mij logisch dat de bestanden die ik er op had er nog op staan?

Laatst bewerkt:
250 GB had ik dus wel mis (gok ik) 232,89 GB geeft hij aan dat er 100% beschikbaar is, maar dan nog heb ik het probleem hoe dat kan dat alles er af is, en waarom hij via computer 919 KB in kan IPV 232,89

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan