na opstarten van PC valt beeld weg en komt piepgeluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmgras

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hallo,

IK heb een probleem met mijn pc. Na het opstarten kan ik gewoon zo'n 5 minuten internetten en dan opeens valt het beeld weg, gaat op zwart en daarna begint vanuit de pc een constant piepgeluid....Ik kan geen beeld meer terug krijgen, terwijl de pc niet "uit slaat"en moet steeds de pc helemaal uit doen om dit weg te krijgen??

Wat kan dit zijn??

Graag uw ideeen, want ik word er gek van!

Een piep geluid wat je hier omschrijft duidt vaak op hardware wat een storing veroorzaakt.
Kijk even in de handleiding van je bios wat de piepcode betekend.
Elke piepcode heeft z'n eigen betekenis.

Je zou de computer kunnen openmaken en dan opstarten om te kijken of de fan van de processor en evt grafische kaart nog wel draaien / erg onder het stof zitten.

Is het altijd als je opstart en na +- 5 minuten of alleen als je internet?
En als je opnieuw opstart is het dan sneller? (warmte)

Vr.Gr. Egel.

Dank voor de reacties,

Ik heb de pc (ouder model celeron 3 466 mhz) opne gehad en schoongemaakt en de fan draai, de kaart die u aangeeft weet ik niet?? Hoe kan ik zien of die het doet?
.. de piep en beeld afslaan gebeurt steeds 5 min na aanvang.

Hoe gaat dat met die BIOS handleiding??? ik heb dat nog nooit gedaan?? Waar vind ik dat?Is dit alleen voor de piep, of ook voor de beeld uitval??

graag info

In de BIOShandleiding moet staan wat die piepjes betekenen, maar de site die AB58 aangeeft is daar ook geschikt voor.

ok ik ga daar eens uitproberen.. maar is dit voor beide zaken??

Beeld weg en piep??

Stel dat het moederbord, zoals op de website van de handleidingen wordt aangegeven kapot is.. hoe zie ik dat?? kan ik die zelf vervangen??

Geplaatst door helmgras
ok ik ga daar eens uitproberen.. maar is dit voor beide zaken??

Beeld weg en piep??

Stel dat het moederbord, zoals op de website van de handleidingen wordt aangegeven kapot is.. hoe zie ik dat?? kan ik die zelf vervangen??

Het één heeft waarschijnlijk met het ander te maken. Je kunt je moederbord vervangen, maar anderen kunnen dat beter beschrijven dan ik. (En ook beoordelen of het nodig is.)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Egel
Je zou de computer kunnen openmaken en dan opstarten om te kijken of de fan van de processor en evt grafische kaart nog wel draaien / erg onder het stof zitten.

Is het altijd als je opstart en na +- 5 minuten of alleen als je internet?
En als je opnieuw opstart is het dan sneller? (warmte)

Vr.Gr. Egel.
Volgens mijn bescheiden mening hebben die modellen nog geen fan op hun processor, maar daar kan ik naastzitten.

ok
Dank voor de tips

Ik heb wel een koelingsfan in de pc gezien maar dat is dan wellicht iets anders dan wat heir bedoeld werd.

Het is een lange een toon piep die maar door gaat en pas stopt bij totaal uitschakelen van de pc.....

Hoe kan ik iest wijzigen in de BIOS?? doe ik dat in de veilige modus?
of kan ik daar op een andere manier de pc dit aan mij laten mededelen??

Je hoeft niets te wijzigen, door het piepen van het bios laat deze weten wat een storing veroorzaakt.
Dat gene zal dan hoogstwaarschijnlijk vervangen moeten worden.

Kijk dus even wat die lange piep betekend, dat hangt van je merk bios af.
Elk merk pieps zoals het gebekt is. :D
Als het betekend dat er een storing in je geheugen zit dan zal deze waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Op de processor zit zeker een fan (+- 20watt max. deze) maar op de grafische kaart misschien niet. Het is de kaart waar op de buitenkant de monitorkabel zit, ik dacht het omdat je beeld uitvalt.

De piepcodes zijn volgens mij alleen voor het opstarten, tijdens post (power on self test), en niet als de computer al een tijdje loopt.

De pci-kaarten, het geheugen, de voedings- en ide kabels wat aandrukken is misschien nog een idee. Maar dat lijkt me niet zo'n 'getimed' probleem.

Warmte kan dat wel zijn, komt er goed lucht achter uit je voeding?

Iets wat perfect op tijd kan werken is software. Hoe precies is de uitval? Klokken! :) Je zou ook opnieuw opstarten in dos kunnen kiezen, of met een diskette of linux live cd opstarten. Als dat wel lukt is het misschien niet eens hardware. Een keer je antivirus draaien!.

Groet, Egel.

ohhhh

Hallo allemaal,

Ik heb uiteindelijk de pc toch maar even weggebracht en.......wat bleek.. niets stuk.. alleen de koelingsfan was defect.. en daardoor werd alles in 5 min te warm en viel uit.. de pc winkel heeft er nog een extra fan bijgemaakt zodat de koeling en oplossing perfect is..
whaww
ik ben blij.. en dank u allen voor de ideeen en het meedenken..
Voor 25 euro ben ik weer ( hopelijk) een hele tijd storingvrij......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan