na opstarten van Windows 8 moet ik steeds digitale tijd aanpassen aan de werkelijke t

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
na het opstarten van Windows 8 moet ik steeds de tijd van de digitale klok handmatig aanpassen aan de werkelijke tijd. De datum wordt na opstart wel goed aangegeven, de BIOS-klok geeft de goede tijd aan.
Als ik op de digitale klok klik met de muis, krijg ik mogelijkheid van instellingen voor datum en tijd wijzigen. De tijdzone is goed ingesteld: UTC + 01. Als ik naar tabblad internettijd ga, instellingen wijzigen heb ik alle tijdservers uitgeprobeerd, de tijd wordt dan na handmatige ingreep wel goed weergegeven, maar na nieuwe opstart, krijg ik weer verkeerde tijd en moet ik de tijd weer met internettijd handmatig wijzigen.

Hoe kan ik dit probleem oplossen ?
 
Het lijkt erop dat je batterij in je moederbord leeg is. Dan telt de tijd namelijk niet meer door of zet die alles op rare tijden als je je computer uit zet.

Als je batterijtje niet is vast gesoldeerd kan je er zelf heel makkelijk een nieuwe in zetten.
 
Het was inderdaad toch de batterij die leeg was. De vorige keer toen ik in BIOS keek naar de tijd, had ik de tijd eerst in Windows goed gesteld, en daarna in Bios gekeken. Dat was natuurlijk niet het goede moment om te kijken of de Bios-klok goed stond. Vanmorgen na een frisse opstart, zag ik dat de biosklok ook niet goed stond. Daarna batterijtje gewisseld, en nu werkt alles weer o.k. Probleem opgelost. Bedankt voor jullie reacties.
 
Mooi dat het opgelost is, ben ik toch op het verkeerde been gezet, sorry @pimnl. :thumb:
Ik ga er van uit dat de aangedragen info van TS juist is. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Haha ja ik had er helemaal overheen gelezen, maar gelukkig is het opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan