Na opstarten XP, start steeds software instal voor USB device

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
396
Na opstarten XP start steeds de wizzard 'nieuwe hardware gevonden'.
Deze wil software installeren voor een USB device.
De software wordt echter niet gevonden.

Het resultaat is dat in apparaatbeheer bij 'overige apparaten' een USB device staat genoemd (met een uitroepteken).

Bij de volgende keer dat ik XP start gaat dit weer van voren af aan.
Verwijderen van de USB device in apparaatbeheer helpt niet.

- Hoe kom ik er achter om welke hardware het hier gaat ?
- Hoe los ik dit op ?

Bedankt,
Frank
 
Heb je toevallig iets in de USB poorten zitten, daar kan het al aanliggen, en anders moet je is op die textballon klikken, dan gaat het volgens mij weg.
 
Hallo Kevin922,

Er zitten verschillende apparaten in de USB poorten maar die werken prima.
Als ik op het tekstballonnetje klik dan gaat alleen de boodschap op het scherm weg (en niet het achterliggende probleem).

Groet,
Frank
 
Is er een probleem dan? Ik bedoel dus niet die melding. :confused: Met andere woorden: heb je geen nieuwe hardware geinstalleerd of geprobeerd dat te doen? (Vooral dat laatste!)
 
Laatst bewerkt:
Hallo André Klaver,

Ik merk niets van een probleem.
Aangezien dergelijke boodschappen ook weer niet voor niets komt, is het de vraag of er 'intern' toch wat aan de hand is (en hoe ik er achter kan komen wat dat is).

Mocht er geen probleem zijn dan vind ik het erg hinderlijk dat die boodschap telkens verschijnt.
In dat geval is de vraag hoe ik de boodschap kan 'killen'.

Groeten,
Frank
 
In apparaatbeheer, dat gele vraagteken aanklikken en windows de drivers proberen te laten vinden, of zelf aangeven, kan een bestaande driver zijn voor usb, of usb host, even experimenteren tot je de " juiste " driver hebt.
 
Hallo Lange Pier,

Ik heb dit uitgeprobeerd maar dat leidt niet tot het gewenste resultaat.
De installatie eindigt steeds met de boodschap dat de software niet kon worden gevonden.

Groeten,
Frank
 
Je kunt hetzelfde proberen met de XP cd, alleen moet deze wel SP2 zijn, of SP2 uitpakken en daar de drivers in laten zoeken, ook eventueel in windows\system32 en\of windows\system32\drivers.

Vaak is het een dubbele info die in register staat die dat veroorzaakt, en heb je gewoon die driver al op de comp staan.
 
Hallo Lange Pier,

Kan inderdaad zo zijn dat het een dubbele registervermelding is.
Ik heb besloten om het USB device in apparaatbeheer uit te zetten.

Na een paar registerschoningen is het wellicht in orde.
Zo niet dan merk ik het nog wel.

Bedankt voor de tip.

Groeten,
Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan