Na Outlook 2010 beta installatie werkt outlook 2007 niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Botros

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Beste mensen,

Ik kamp met het volgende probleem. Na de installatie van de bèta van 2010 (die ik trouwens naast mijn office 2007 heb geïnstalleerd) geeft mijn outlook de volgende foutmelding:

Kan u standaardmappen voor e-mail niet openen. Er is een onverwachte fout opgetreden. De informatieservice mspst.dll is niet door MAPI geladen. Controleer of de service goed is geïnstalleerd en geconfigureerd.

- Het volgende heb ik gedaan:

Verwijderen van de beta
Opnieuw installeren van office 2007
herstelprocedure geprobeerd (zat er helaas niet in :( )
veilige modus opgestart om vervolgens outlook te openen.

Ik ben een beetje ten einde raad vandaar ook mijn oproep. Zijn er nog mensen die ideeen hebben hoe ik outlook (en het liefst met inhoud) weer aan de praat kan krijgen.

Alvast bedankt voor reactie!

Vervelend is dat er eigenlijk 2 meldingen staan: Iets over dat je .PST bestand niet geopend kan worden en een melding over een .DLL bestand.

Kijk eerst eens of je d.m.v. het volgende je Outlook profiel nog kunt beheren:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%programfiles%\Microsoft Office\Office12\MLCFG32.CPL"
Kijk of je ook daar een melding krijgt over dat het .PST bestand niet gevonden kan worden.
Maak óók even een nieuw Outlook-profiel, en geef dat je het Outlook-profiel wilt kunnen kiezen. Kies dan het nieuwe Outlook profiel, en kijk of die wél opent.

Verder kun je nakijken of het betreffende .PST bestand (='standaardmap') kunt vinden op zijn standaardplek. Dat is:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"

Verdere mogelijkheden: Kijk of je mspst32.dll kunt vinden in een submap onder:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%programfiles%\Common Files\System"
Indien gevonden onder submap Mapi, dan de submap Mapi hernoemen
Indien gevonden onder submap MSMAPI, dan de submap MSMAPI hernoemen
Doe hierna een herstelinstallatie van Office2007.

Verdere directe tips heb ik niet, maar kijk of deze tips je helpen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan