Na overlokken geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo iedereen,

Ik wou mijn oude Pentium 4 (+/- 10 jaar oud) overklokken.
Hier en daar had ik gelezen dat overklokken wel wat schade kan toebrengen aan een computer,
dus dacht ik, ik probeer het op een oude pc moest er iets misgaan en er is iets misgegaan.
Ik startte de computer op en kwam in het BIOS terecht, in het BIOS zelf
heb ik de clock ratio van 17 naar 24(max) gezet (ik dacht dat dat niet zo veel kwaad kon).
Daarna heb ik het geheugen van de standaard waarden naar de maximum waarden (deze weet ik niet meer van buiten :confused:)
Terwijl ik toch bezig was heb ik het grafische geheugen ook maar meegenomen en die heb ik veranderd van 128mb naar 256mb.
En ik denk dat ik dit beter niet had gedaan, want de pc moest opnieuw opstarten om alles op te slaan en toen begon het ...
De computer startte op (geen biepjes te horen), maar na een minuut of 2/3 had ik nog steeds geen beeld :(
Alle lichtjes op het moederbord branden, en alles werkt want wanneer de computer start werkt het geheugen wel ...
Nu is eigenlijk mijn vraag hoe ik deze instellingen ongedaan kan maken ... want de computer is wel oud maar nog niet versleten (mss nu wel)

De specs van de computer:

Intel Pentium 4 (256kb)
1 GB ram
80 GB + 125 GBHDD
Phoenix d686 bios

Bios batterij een minuut uit je moederbord nemen terwijl je geen stroom meer hebt staan op je pc. Eventueel ook nog even de powerknop indrukken als je de batterij eruit hebt.

Tip voor in het algemeen over overclocken: overclocken doe je in kleine stapjes. Je kan niet zomaar iets op maximaal zetten, niet elke processor/moederbord/geheugendimm kan dat aan.

Hoi,

Stekker uit stopcontact bios batterij van het moederbord los halen dan 20 tot dertig seconden aan/uit knop indrukken en andersom weer terug du batterij erin stekker in wcd.
En als je weer gaat proberen kleine stapjes en elke keer weer proberen.;)

De BIOS batterij er uithalen heeft niks geholpen als ook de startknop indrukken. Maar op het moederbord zitten jumpers die je kan verplaatsen van "normal" naar "clearing". Dit heb ik gedaan en alles werkt weer normaal. Ik heb nu al een stapje gedaan en ik ga proberen van in kleine stukjes over te klokken !

Hoi,

Succes verders.:thumb: even de vraag op opgelost zetten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan