Na partitioneren gedeelte van de harde schijf niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikC

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Ik heb - een voor mij - levensgroot probleem. Ik heb echt stom gedaan.

Ik heb een pc met windows XP
Mijn harde schijf is ( was ) verdeeld in diverse partities.
Op C 40 Gb was windows geinstalleerd, verder was de schijf verdeeld over diverse partities zoals D; data 46 Gb E; foto 30 Gb, J; Muziek 25 enz.

Nu was ik terecht gekomen in het venster van het SCHIJFBEHEER, via configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer.
( ik wilde iets nakijken van de pc)
Ik zag toen dat een gedeelte van de harde schijf lichtgroen gekleurd was, geen schijfletter had en aangaf dat er ongeveer 40 gb vrije ruimte beschikbaar was.
Omdat ik wel wat extra schijfruimte kon gebruiken heb ik XP de oprdracht gegeven om de schijfruimte herverdelen. Te partitioneren met XP
En toe heb ik heel stom gedaan, ik heb GEEN backup gemaakt van mijn persoonlijke data.

Nu kan ik diverse partities van de harde schijf niet meer benaderen,
C is toegankelijk
D is niet toegankelijk
J verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is ( = nog meer foutmeldingstekst)
De map muziek ben ik helemaal kwijt

Kortom een rommeltje, het ergste is de data. Kan iemand mij advies geven of deze data nog terug te halen is. De muziek en andere zaken zijn wel weer te installeren

Ik heb geen systeemherstelpunt ( voor zover ik kan nagaan)

Hoop op jullie hulp.

Met vriendelijke groet

Erik

Je hebt de MBR , de master boot record veranderd.
daar staat alle info in van de hdd.
Misschien met fix mbr.
anders met forensische software de hdd laten scannen om alle data terug te krijgen.

Je hebt de MBR , de master boot record veranderd.
daar staat alle info in van de hdd.
Misschien met fix mbr.
anders met forensische software de hdd laten scannen om alle data terug te krijgen.

Hallo Palomino,

Ik las veel reviews over fix mbr, dat het vaak mis kan gaan, en dat ik dan echt alles kwijt ben. Mijn pc start wel gewoon op, en ik kan bij een aantal stukken van de harde schijf.

Aan welke forensische software moet ik denken om de harde schijf te scannen??

Ik wacht af,

Met vriendelijke groet

Erik

Misschien kun je een poging doen met Ubuntu om je D: te benaderen
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Ubuntu heeft een fraaie interface; hier kun je achteraf USB-schijven of -stickies inprikken, ook mijn oude stickies worden herkend. Bij Ubuntu heb je misschien een kans omdat Linux anders (zonder FAT) werkt.
Voor meer info over Ubuntu zie http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=3061649&postcount=11
Voorts heb je op andere live CD's zoals Hirens Boot CD en UBCD partitieprogjes zoals Ranish Partitionmanager, Active@ Partition Recovery en Testdisk maar ja dat lijkt me linke soep. Als je daarmee gaat experimenteren zou je eerst je hele vaste HD kunnen klonen naar een externe HD voor de zekerheid met HDClone (staat ook op die live CD's), maar dat duurt effe...

Laatst bewerkt:
fix mbr zal niet helpen want je hebt de partities gewijzigd, fix mbr schrijft een nieuw bootrecord meer niet en jouw boot record werkt prima; jouw pc start prima op nietwaar?
terugggaan naar een vorig een herstel punt maakt alleen wijzigingen in het register ongedaan,
jij hebt partities gewijzigd niet het register.
jij moet een programma hebben die de wijziging van de partities ongedaan maakt. daar zou je zoiets als partition recovery voor nodig hebben, echter verwacht er niet te veel van de resultaten vallen meestal tegen. In elk geval moet je voorkomen dat er naar de gewijzigde partities wordt geschreven, maakt het alleen maar moeilijker om nog iets terug te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan